וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה פקק יבזבז לכם את החופשה?

ירון אדרי

17.6.2011 / 10:04

יצרנית מכשירי הניווט 'טום טום' מפרסמת את רשימת 50 הערים הפקוקות ביותר באירופה. כדאי שתדעו כדי שחופשה שלכם לא תיגמר באמצע הכביש

מתכננים הקיץ ביקור באירופה? כדאי לכם לקחת בחשבון שגם שם יחכו לכם פקקים. יצרנית מערכות הניווט 'טום טום' מציגה את רשימת 50 הערים הגדושות ביבשת הקרובה אלינו, כפי שנקלטו בבסיס הנתונים שלה ישירות ממיליוני מכשיריה שבדרכים. על פי מהירות הנסיעה הממוצעת בקטעי כביש עירוניים, נמצא כי החופשה שלכם עלולה להתבזבז הכי הרבה בעמידה בפקקים של בריסל.

מהנתונים שנקלטו מתחילת השנה, נמצא כי גודש התנועה בבירת בלגיה צמח ב-1.2 אחוזים ביחס ל-2010. בממוצע, 38.9 אחוזים מכבישיה פקוקים ביממה כלומר הרבה יותר בשעות היום ולא רק בדרך לילד המשתין. העיר השנייה בצפיפותה היא ורשה פולין למרות שחרור של 2.6 אחוזים בגודש לכדי 38.1 אחוזים, אך לא נמסר אם הנהגות שם יושבות לבד בחושך ומחכות לרע מכל.

בלונדון התשחרר הגודש במעט מאוד – 0.2 אחוזים לכדי 34.5 אחוזים מהכבישים, אולם בירת אנגליה קפצה למקום השלישי פשוט כי בערים אחרות המצב השתפר בהרבה. בכלל, האי הבריטי בכללותו נחשב לגדוש ביותר עם 16 ערים בין רשימת ה-50 לא כולל דבלין אירלנד שבמקום ה-24. האם זה משום שהדרך היחידה לשחרר את הפקקים שם היא לקפוץ עם הרכב לים?

עבור טום טום, גודש תנועה נחשב באם מהירות הנסיעה הממוצעת לאורך ציר תנועה פחותה מ-70 אחוזים מהמהירות המותרת. לשם השוואה, מדובר על נסיעה בפחות מ-35 קמ"ש במהירות עירונית טיפוסית מותרת של 50 קמ"ש. זה אומר שלפני היציאה ליעד, קחו מקדם ביטחון של 20 דקות לפחות.

עוד ברשימת הערים ניתן למצוא את אלה הפופולריות לתייר הישראלי. פריס בירת צרפת מדורגת תשיעית (29.9 אחוזים מהכבישים עמוסים), מילאנו במקום ה-14 (28.2 אחוזים), רומא במקום ה-18 (26.8 אחוזים), אמסטרדם במקום ה-21 (26 אחוזים), ברצלונה במקום ה-23 (25 אחוזים), פראג במקום ה-36 (21.6 אחוזים) וקלן סוגרת את הרשימה עם 18.9 אחוזים מכבישיה הפקוקים.

ומה עם תל אביב? ישראל אינה נמצאת בבסיס הנתונים של טום טום אולי משום שאנחנו לא אירופה במלוא המובן הגיאוגרפי של היבשת. אז נשאיר לכם לשער, היכן היינו אנחנו ממוקמים בין 50 הערים הגדושות?

מפת פקקי תנועה של אירופה ב-2011 על פי טום טום. אתר יצרן
הערים הפקוקות באירופה. לגזור ולשמור/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully