וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יכולה נהיגה לגרום לסרטן עור?

21.6.2011 / 13:24

מחקר רפואי שנערך בארה"ב מצא כי הסיכוי לחלות בסרטן העור עולה בקרב נהגים השוהים זמן רב במכונית עם חלונות או גג פתוחים

אנשים אוהבים מאוד לנהוג במכוניות פתוחות ולהרגיש את הבריזה או השמש. אבל לפי מחקר חדש מארה"ב, ההשלכות הבריאותיות עלולות להיות חמורות מאוד. חוקרים מאוניברסיטת סיאטל גילו כי נהגים נמצאים בסיכון גבוה לפתח סרטן עור מסוג מלונומה או גידולים חריפים מפני שעורם חשוף לקרניים אולטרה סגוליות, במיוחד החלק השמאלי של הגוף שחשוף לשמש גם כשהגג סגור. לדברם, הזרוע השמאלית של הנהג סופגת את הנזק המשמעותי ביותר.

העדויות להתפשטות סרטן העור הן רבות. מצאו החוקרים כי 52 אחוזים מהמקרים שנבחנו פיתחו מלונומה בצד השמאלי של הגוף. בחלק העליון של הזרועות הבחינו במסגרת המחקר כי 53 אחוזים סובלים מסרטן חמור יותר המתבטא בגידולים. כך מנתונים שפורסמו באפריל האחרון במאמר בירחון הרפואה Journal of the American Academy of Dermatology. יחד עם זאת, החוקרים מציינים כי הנתונים לא נותחו על פי הרגלי נהיגה.

המכון הלאומי לסרטן בארה"ב טוען שבשנת 2010 מעל 68 אלף איש אובחנו כחולים בסרטן עור מסוג מלונומה וכ-8,700 בני אדם נפטרו מהמחלה. יחד עם המכון הלאומי, מחקרים אחרים שפורסמו בעולם תומכים בממצאי אוניברסיטת סיאטל על פיהם החשיפה לשמש במכונית פתוחה או כשהיידים חשופות לקרני השמש בתא הנוסעים, תורמים להתפשטות מחלת הסרטן. כך למשל נמצא שבמדינות בהן ההגה בצד ימין של המכונית, היד הימנית נחשפה לכוויות השמש. מחקר נוסף שבוצע באוסטרליה ב-1986 הוכיח כי גברים הראו סימנים מוקדמים לסרטן העור.

חלונות המכונית אמורים לספק הגנה מפני קרני השמש, ובדרך כלל אין צורך למרוח קרם הגנה בכל יציאה לנסיעה. ואף על פי כן, אומרים החוקרים, במקומות בהם השמש חזקה במיוחד אי אפשר להבטיח הגנה מלאה. "בפועל, הזגוגיות ברכב מסננות פריצה של קרניים אולטרה-סגוליות פנימה", אומר פול נייהם מראשי החוקרים. "ההמלצה להגן על העור בזמן נהיגה מיועדת בעיקר למי שמבלה המון זמן מאחרי ההגה, בייחוד במדינות שבהן השמש עלולה לגרום לכוויות חמורות". לידיעתכם נהגי מוניות.

מחקר שנערך ב-2003 מצא כי נהגי משאיות שהקפידו להפעיל את המזגן ולנהוג בחלונות סגורים הפחיתו את הסיכוי לחלות בסרטן. "נהגי משאיות הם בהחלט קבוצה שצריכה לדאוג להגנה לעור מפני חשיפה לשמש", מסבירה קלי פולסון מקבוצת החוקרים, שאף מדגישה שגם נוסעים ברכב פרטי שמכסים טווחים ארוכים במסגרת טיול למשל, חייבים להמנע מחשיפה אל קרני השמש או להגן על עצמם בכל דרך, גם אם צריך ללבוש בגדים ארוכים". המלצה שכאן בישראל בכל אופן, חייבים לקחת במלוא הרצינות.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן העור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully