וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתום ת'פה ותן לנהוג

23.6.2011 / 13:22

נוסעים ברכב אחראים לאחת מתוך שבע תאונות שנגרמות לנהגים פרטיים בגלל הערות וביקורות. נשים מתעצבנות הכי מהר, גברים מאבדים ריכוז

הסחות דעת בזמן נהיגה יש מכל מיני סוגים: אוכל, דיבור בנייד, סיגריות, מסרונים וכדומה. אבל יש מקרה אחד שלא זוכה לדגשים, שמעלה לנהגים את הטמפרמנט לשיאים ודוחף אותם עד כדי איבוד שליטה – הערות עוקצניות שנזרקות באוויר ממושבי הנוסעים על אופי הנהיגה או התנהגות הנהג הממונה. כך על פי מחקר שפורסם בבריטניה בקרב אלפי משתתפים, שגולת הכותרת בו כי המקטרים אחראים לתאונה אחת מתוך שבע בחיי נהג ממוצע.

על פי נתוני המחקר, המבקרים הכי חריפים מהשורה השנייה או ליד הנהג הם בני הזוג. בדינמיקה ביניהם, מתברר שהאישה מאבדת את שלוותה הרבה יותר מהר מהגבר ונכנסת לטראנס של קריזות ועצבים, ובמקרה החריף ביותר דומעת לרגע או שניים. יחד עם זאת, הגברים הם אלה שמסירים את המבטים מהדרך תכוף יותר מהנשים כדי לשוחח עם הנוסעים, ובכך מעלים את הסיכון לתאונת דרכים.

מתוך 1,000 האנשים שלקחו חלק במחקר, כ-60 אחוזים נמצאו כבעלי סיכוי להיקלע לתאונת דרכים בגלל אנשים ברכב. נהגים צעירים (18-24) הם המושפעים ביותר מהסחבקיה באוטו, כאשר למעלה ממחצית מהם העידו שהם מסירים עיניהם מהכביש כדי לנהל שיחות עם חבריהם הנוסעים, הנתון הגבוה ביותר מכל קבוצות הגילאים שנבחנו במחקר. 14 אחוזים מפלח הנבחנים הצעירים הודו שהיו מעורבים בתאונת דרכים בשל פטפוטים בזמן נהיגה.

עוד עולה מהמחקר כי 51 אחוזים מהמשתתפים איבדו עשתונות בגלל נוסעים במושב האחורי, ו-40 אחוזים אמרו שנכנסו לחרדות אגרסיביות שגרמו להם להתקפי פאניקה. שליש מהם הסביר שהיה מעדיף לנהוג לבד לחלוטין, ו-25 אחוזים חושבים שיש להם סיכוי להיות מעורבים בתאונת דרכים במקרה שמצטרפים אליהם נוסעים נוספים.

על אף שהם מודעים לסכנות שנגרמות עקב הערות הנוסעים, כ-92 אחוזים מהנחקרים אמרו שהם מתנהגים אותו הדבר כשהם לא אוחזים בגלגל ההגה. פרט לבלגן שגורמים הפרטנרים בזמן נהיגה (27 אחוזים מהנחקרים), את המקום השני בדירוג המעצבנים לוכדים ההורים – 17 אחוזים לאמהות, 14 אחוזים לאבות, כשלא רחוק מהם הילדים עם 13 אחוזים. "נוסעים ברכב צריכים להתחשב במכלול הסכנות על הכביש. הנהג מתמודד עם תמונה מורכבת מול העיינים והוא לא צריך הסחות דעת נוספות", כך אומר מייק פקארד מנהל המחקר מחברת הביטוח 'איסיור'. תהיו רגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully