וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה שולפת נשק אקולוגי לוהט

23.6.2011 / 11:03

טויוטה תחשוף במסגרת מירוץ 24 השעות של נורבורגרינג גרסת רודסטר היברידית פתוחת-גג שמפיקה 295 כ"ס. בינתיים רק קונספט

טויוטה בנתה חלק נכבד מתדמיתה בזכות מכונית ידידותית לסביבה כמו הפריוס וחטיבת לקסוס, אולם היא לא זונחת את חובבי הנהיגה הספורטיבית. החברה ממשיכה לפתח מכוניות חמות מזג חדשות אחרי שהציגה אשתקד יחד עם סובארו מכונית קופה תחת הפרויקט FT86. בימים אלה תגיע היצרנית היפנית הגדולה בעולם למירוץ 24 השעות המתקיים במסלול נורבורגינג הגרמני בפעם ה-39, כשהיא חונכת מכונית רודסטר רעיונית מצוידת במנוע היברידי מרכזי, עם שחקנית סיוע בדמותה של סדנת מירוצים מיומנת בשם GAZOO Racing.

הבסיס למכונית נשלף מדגם ראווה שהוצג בתערוכת טוקיו 2010, ואת מרבית המכללים שלו שיפרה הסדנה כמעט בגפה. המידות של המכוניות אינן קומפקטיות במיוחד, כאשר אורכה 4.3 מ', הרוחב כ-1.89 מ' ובסיס הגלגלים 2.57 מ'. בתא הנוסעים (שתמונתו טרם פורסמה) חסר שפע של מקום מפאת צמד המושבים. נוכח היותה מכונית קונספט תחרותית, אין לצפות כמובן לשלל תענוגות אלקטרוניות ועוד.

מערכת ההנעה הכפולה מוזנת ממערכת כלאיים חצי ירוקה משהו, המשלבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי. חטיבת הכוח הבנזינית מצוידת בנפח של 3.5 ל' שישה צילינדרים המחלצת לבדה כ-245 כ"ס, בעוד הסיוע מהמנוע החשמלי המותקן בסרן מלפנים מספק תוספת של כ-50 כ"ס. ביחד כאמור מתקבל הספק של 295 כ"ס. טויוטה טרם בחנה את המכונית לעיני כלי-התקשורת, ולכן אין תוצאות והישגים רשמיים כמיאוצים מהמקום או מהירות מרבית (שלא להזכיר צריכת דלק, בכל זאת מנוע היברידי). משקלה בכל אופן עומד על 1.5 טון, כך שבהתחשב בכוחות הסוס שעומדים לרשותה, לא מדובר בכלי רכב עצל. גרסת ייצור? אולי כשטויוטה תתחיל לחשוב על ה-MR2 הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully