וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: רנו קולואס חדש

23.6.2011 / 16:46

מפיצה פרטים על מחליפו של הקרוסאובר קולאוס עם הבטחה לתא נוסעים מועשר, איכות נסיעה משופרת ומנועים חסכוניים. בכורה אירופית בספטמבר

בשנת 2008 חיזקה רנו את אחיזתה הרפויה בסגמנט הקרוסאוברים עם הצגתו של הקולאוס, יורשו הלא רשמי של רנו סניק RX4 המשונה. כעת, שלוש שנים בלבד לאחר שהוצג ולאור היקף מכירות לא מרשים (יותר מ-70 אחוז ממכירותיו נעשו מחוץ לאירופה ומכירותיו בבריטניה פסקו), משחררת היצרנית בשיתוף העמיתים מניסאן וסמסונג את הדור השני - שנראה יותר כמתיחת פנים, תוך הצהרות לשדרוג בכל המישורים. בכורתו הרשמית תיערך בתערוכת פרנקפורט, אך טרם ידוע מתי ישווק לראשונה בישראל כפי שמסרה לוואלה! רכב יבואנית רנו חברת קרסו. אז מה התחדש ומה צפוי בעתידו?

קולאוס החדש ימשיך להשתמש בפלטפורמה קיימת, אותה הוא חולק בין היתר עם ניסאן קשקאי. עיצובו החיצוני זוכה למראה מעוגל יותר עם שימוש בנורות LED, אך למעשה שומר על ארשת פניו ולא מתאמץ לחרוג מזרם הדור הראשון. מידותיו הרשמיות מלמדות כי אורכו 4.52 מ' והרוחב 1.85 מ' (כלומר אין שינוי ביחס לחלוץ). יחד עם זאת, בחברה טוענים להגדלת נפח המרחב הפנימי וריווח השורות לחמשת הנוסעים בשתי השורות על ידי פיתוח הנדסת אנוש חכמה, וכן כי נעשתה עבודה לצמצם את הרעש הפולש מהכביש. הקונסולה המרכזית תתהדר באיכות מרכיבים גבוהה יותר מקודמו, ובפרט בולטים השינויים בלוח המחוונים המודרני. במפרטים יקרים מאוד, ניתן יהיה למשל לבחור במערכת שמע משופרת של BOSE.

בקו המנועים דומה שבוצעו ליטושים מינוריים, בעיקר בתחום החסכון והפליטה. על ההנעה תופקדנה שלוש חטיבות כוח עם חלוקה לשני מנועי טורבו-דיזל ומנוע בנזין אחד. גרסאות הסולר חמושות בהספקים שנעים מ-150 ועד 175 כ"ס ובגזרת הבנזין מנוע אחד המפיק 170 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבות ידניות או אוטומטיות עם שישה יחסי העברה ותיבה רציפה אופציונאלית בחלק מהדגמים עם שילוב להנעה קדמית או כפולה. בנוסף לכך, רנו מתגאים בהפחתת תצרוכת הדלק בכמה אחוזים וכן בצמצום CO2 ל-148 גק"מ בגרסת הדיזל הנעה קדמית.

רנו קולאוס. רנו, אתר יצרן
רנו קולאוס/אתר יצרן, רנו

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully