וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

JD פאוור: מכוניות חדשות מתקלקלות יותר

ירון אדרי

27.6.2011 / 12:59

סקר איכות שפרסם מכון הסקרים JD פאוור בארה"ב מגלה כי מכוניות מדור חדש סובלות מיותר תקלות. הכי איכותית לקסוס, הכי בעייתי דודג'

מכון הסקרים JD פאוור ממשיך להציג את נתוני סקריו האחרונים והפעם בסקר השנתי הבוחן את איכותן של מכוניות חדשות בשלושת החודשים הראשונים לאחר קנייתן. למרבה הפלא, לראשונה מזה ארבע שנים מגלות תוצאות הסקר כי חלה ירידה דווקא באיכותן של מכוניות בדורות שהושקו או חודשו משמעותית בשנה האחרונה. כמות על חשבון איכות?

מתוצאות הסקר עולה כי בממוצע חל שיפור קל באיכותן של מכוניות, הנמדדת על יד מספר התקלות והבעיות שנרשמו לחובתן בחודשיהן הראשונים על הכביש. ב-2011 מדובר על 107 בעיות לכל 100 מכוניות לעומת 109 בעיות אשתקד. אלא שסינון הנתונים ובחינת מכוניות בהתאם למועד חידושן מגלה עלייה של עשרה אחוזים לממוצע של 122 בעיות לכל 100 מכוניות (111 בעיות אשתקד) מדור חדש. כדי להבין עד כמה חמורה הבעייה, בדגמים הוותיקים נמצאו 103 בעיות (108 אשתקד).

JD פאוור לא רק סכמו את הבעיות שנרשמו, אלא הוסיפו נקודת מבט על מהותן. עיקר ההערות נרשמו לחטיבות הכוח והתמסורות כשמרבית התלונות הן על פעולה מהוססת של תיבות ההילוכים בעת האצה והעברות הילוכים. במכון מסבירים את העלייה בתלונות כפועל יוצא של מאמצי יצרניות הרכב להציג מנועים ותיבות חסכוניים יותר בדלק, כך שלעיתים כדי להשיג זאת נדרשת הסתגלות של הלקוחות לטכנולוגיות החדשות.

סעיף נוסף ברשימת התלונות מוקדש למערכות הבידור והאלקטרוניקה שאף הן הופכות משוכללות יותר ויותר (הפעלה קולית, מסכי מגע וכו'). במקרה זה נמצא כי הלקוחות החדשים מתקשים להפעילם כנדרש, ובעיקר בשל היותם "לא אינטואיטיביים" או שהם פשוט לא עובדים כמו שצריך. נזכיר במקרה זה את גל התלונות כנגד מערכת המולטימדיה והמידע המתקדמת של פורד שזכתה לביקורות נוקבות.

אנשי המכון מבינים את מהות התקלות. כל אחת מיצרניות הרכב בעולם שואפת להיות הראשונה לפרוץ עם טכנולוגיה חדשה, מה שעלול להביא להשקתן של מערכות חדשות שאינן בשלות במאת האחוזים ועימן עלייה במספר התלונות. "היצרניות חייבות להיות זהירות. הן צריכות ללכת לפני שהן מתחילות לרוץ", כך נמסר.

לקסוס ממשיכה להוביל

יצרניות הרכב היפניות ממשיכות להוביל את סקרי האיכות של JD פאוור, ושוב זו לקסוס במקום הראשון עם ממוצע של 73 תקלות בלבד שנרשמו לכל 100 מכוניות. אחריה הונדה עם 86 תקלות וחטיבת היוקרה שלה אקיורה שלישית עם 89 נקודות. ראשונה מבין הגרמניות היא מרצדס שבמקום הרביעי, בזכות 94 תקלות. את המספר העגול של 100 תקלות רושמות מאזדה ופורשה.

בהמשך הרשימה שוב שתי יצרניות יפניות, טויוטה ואינפיניטי עם 101 ו-102 תקלות בהתאמה. היצרנית הראשונה מבין האמריקניים היא קדילאק שעם 103 תקלות מדורגת במקום התשיעי הכללי. GMC עם 104 תקלות משלימה את דירוג היצרניות להן אחוז תקלות נמוך מהממוצע, 107 כאמור.

קצת מעל הממוצע בענף מדורגות יונדאי וסובארו עם 108 תקלות כל אחת, ב.מ.וו, וולוו ושברולט עם 109 תקלות כל אחת, קרייזלר עם 110 תקלות, לינקולן (מותג היוקרה של פורד) עם 111 תקלות ואודי וקיה עם 113 תקלות כל אחת.

במבט הפוך על הטבלה, במקום האחרון מדורגת דודג' עם 137 תקלות שנרשמו בממוצע ל-100 כלי רכב, כמעט 30 מעל הממוצע הכללי, זאת בהמשך לדירוגים וציונים נמוכים שקונצרן קרייזלר התרגל כבר לקבל למרות שיפור יחסי שנעשה לאחרונה כפי שציין קונסיומר ריפורטס. תתפלאו אולי לשמוע, אבל לפני דודג' בסוף הטבלה מדורגות סוזוקי ומיצובישי היפניות עם 136 ו-133 תקלות בהתאמה.

עוד במבט לחלקה התחתון של הטבלה, פולקסווגן ומיני עם 131 תקלות כל אחת, סיון (מותג הצעירים של טויוטה) ולנד רובר עם 123 תקלות כל אחת, ג'יפ עם 122 תקלות, ניסאן עם 117 תקלות ופורד עם 116 תקלות בממוצע ל-100 מכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully