וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה הרגה ותשלם

29.6.2011 / 11:58

בית משפט אמריקני הרשיע את קיה בגרימת מוות ברשלנות של נערה בת 16 לאחר שעפה מחלון מכוניתה בתאונת דרכים, בזמן שהייתה חגורה

קיה, יצרנית הרכב הדרום קוריאנית, תשלם פיצויים בגובה 40 מיליון דולרים למשפחה שאבדה את בתה - טיפני סטייבלר, נערה בת 16 שעפה מחלון המכונית שלה בעת תאונת דרכים בה הייתה מעורבת בשנת 2004, על אף שהייתה חגורה בחגורת בטיחות. כך קבע בתחילת השבוע בית המשפט באלבמה ארה"ב, שדן במקרה והחליט לפצות את המשפחה בשל גרימת מוות ברשלנות מצד החברה.

האירוע התרחש כאמור לפני כשבע שנים, לא רחוק ממקום מגוריה של סטייבלר באלבמה. המכונית המשפחתית מדגם קיה ספיה משנת ייצור 1999 שניתנה לה כשי ליום ההולדת, התהפכה כתוצאה מתאונת דרכים, שבעקבותיה נפלטה סטייבלר מחלון המכונית ונהרגה במקום. עדים שהיו במקום התאונה וניגשו לסייע לחלצה, העידו שסטייבלר הייתה חגורה באותה עת בחגורת הבטיחות.

למרות שבתחילה לא עלה בדעתם לחשוד בפגם של היצרנית, החליטה המשפחה לתבוע את קיה על גרימת מוות ברשלנות. לטענתם, שמטה החברה את ספיה המשפחתית מקריאת תיקון נרחבת שהופעלה בכמה נקודות בעולם בין 1995 ל-1998, במסגרתה הושבו למוסך כלי רכב מהדגם לעיל עם ליקויים בהתקני חגורת הבטיחות.

הפרקליט המייצג את המשפחה, סקיפ פינקבאור, טען בפני בית המשפט שקיה הייתה מודעת לכך שדגמי ספיה (וגם ספורטאז' בשנים הרלוונטיות) אשר יוצרו בשנים 1999 ו-2000, סבלו מליקויים בחגורות הבטיחות. אלא שקריאת התיקון פורסמה רק בשנת 2002 תחת הגבלות כמותיות, ולמעשה מרבית כלי הרכב לא זומנו לשירות עד סוף אוגוסט 2004. "אנשים נהגו במכוניות האלה כשנה וחצי. למרבה הצער, זה מה שקרה בסוף לבתה של התובעת", כך הוא מציין.

קיה מסרבת להודות כרגע במיוחס לה וכופרת באשמה, כפי שפרסמה בדואר אלקטרוני שהופץ לכלי התקשורת בעולם: "קיה מוטורס אמריקה מאוכזבת מהחלטת בית המשפט באלבמה. על אף שהמקרה היה טרגי וכואב, אנחנו איתנים בדעתנו שהנהגת לא הייתה חגורה בחגורת בטיחות בזמן התאונה. נערער על החלטת בית המשפט".

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully