וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: קוואסאקי אולטרה 300

1.7.2011 / 11:51

קוואסאקי אולטרה 300 אופנוע הים החזק ביותר בעולם בייצור סדרתי הושק בישראל. איך זה לצלוח את הכנרת במהירות של 110 קמ"ש?

אופנוע הים החזק ביותר בעולם בייצור סדרתי, קוואסאקי אולטרה 300, הושק באופן רשמי בישראל. האולטרה 300 נכנס לשוק צפוף ותחרותי מאוד, אשר נשלט באופן בולט על ידי מותג סידו. אולם, קוואסאקי שעד כה לא לקחה חלק פעיל במיוחד במלחמות ההספק, מצליחה להעלות את הרף גבוה במיוחד.

קוואסאקי אולטרה 300 החדש, כמו המשתמע משמו, מעביר 300 כ"ס למים דרך מדחף סילוני ומנוע ארבעה צילינדרים טורי מוגדש על (סופרצ'ארג'ר). קוואסאקי מספרים שביצירת אופנוע הים החזק בעולם בייצור סדרתי, הם נתנו גם דגש מיוחד לתכנון מבנהו התחתי השוקע כדי שזה יוסיף ממד של יציבות לביצועים המסחררים.

עשר דקות, כמו שעתיים במכון כושר

באירוע מיוחד שערכה היבואנית חברת 'מטרו מוטור' בכינרת, ניתנה לנו ההזדמנות הראשונה לטעום מכוחו הרב של אופנוע ים זה. הרכיבה האיטית ביציאה מטווח 300 המטרים מהחוף איפשרה לנו להתמקם על מושבו הענק (מעט צפוף לרוכב) שמיועד לאכלס שלושה רוכבים ואף לכוון את הכידון לגובה המתאים.

חמש שניות מעבר למצוף 300 המטרים, הבנתי מדוע התבקשתי להאיץ עם האולטרה 300 במתינות. הכוח הפראי שלו מטיס אותנו קדימה ומאיים לתלוש את בריחי כתפי. ממש קשה לתאר במילים את עוצמת הדחף שהוא מפיק, אך אם מתמידים עם מעיכת המצערת, לא חולפות שניות ארוכות כדי שזה יגיע למהירותו המרבית שמוגבלת (בהתאם לדרישת רשויות החוק בארה"ב כדי למנוע מטילים ימיים אלה להפוך לכלי שרת בקרב מבריחים שונים) ל-110 קמ"ש. וכן, 110 קמ"ש על מים מרגישים מהירים במיוחד.

מעבר לביצועים שעוקרים את הגוף הגדול ממקומו ללא קשר למהירות, קוואסאקי אולטרה 300 גם הפגין יציבות כיוונית מצוינת. למרות כוח התאוצה הפראי, הוא לא ממהר להטיס את החרטום לאוויר (רק בפרובוקציה מכוונת) וגם בפניות עמו, בכל מהירות כמעט, האחיזה (אם ניתן לכנות זאת כך) במים הפכה אותו לחד, תגובתי ויציב במיוחד.

צריך כושר וסיבולת של לוחמי שייטת כדי לרכב על האולטרה 300 משום שעשר דקות על גבו הרגישו כמו שעתיים של אימון מאסיבי במכון הכושר והם גרמו לנו להצטער על שלא המשכנו לבקר באותו מכון.

רף הביצועים עלה?

כן, רף הביצועים על המים בהחלט עולה רמה בקרב הקטגוריה הבכירה וכמקובל שם, מחירו של קוואסאקי אולטרה 300 עומד על 101 אלף שקלים. האם אופנוע הים החזק בעולם בייצור סדרתי יצליח לנתץ את ההגמוניה של סידו על המים? לא באופן מוחלט, משום שלשוק של כ-400 כלים בשנה, מטרו מוטור מצרפת רק 18 יחידות בלבד לשנה זו.

האם התעוזה הזו של קוואסאקי תגרום לסידו להשיב מלחמה עם כלי בעוצמה דומה או גבוהה? נחיה ונראה. בכל מקרה, הסוף למלחמת הסוסים על המים לא נראה באופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully