וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה חוזרת ללה מאן

ירון אדרי

3.7.2011 / 15:40

אחרי היעדרות ממושכת, פורשה רוצה לשוב ולכבוש את הקטגוריה הבכירה במירוץ 24 השעות של לה מאן ב-2014. האם זה רומז על פרישה של אודי?

«iframe width="460" height="349" src="https://www.youtube.com/embed/ZhOsDzSJ0bk" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

גם עם הנצחון העשירי שרשמה לזכותה אודי לפני פחות מחודש לאחר ששוב סיימה ראשונה במירוץ 24 השעות של לה מאן, יש לה עוד כמה שנים טובות כדי לשבור את שיא הנצחונות של פורשה. האחות למחצה בעסקי קונצרן פולקסווגן סיימה כאלופה 16 פעמים, יותר מכל אחת אחרת, ועוד מספר פעמים בקטגוריות הנלוות. כעת מכריזה פורשה כי למירוץ הלה מאן של 2014 היא תחזור כדי לנסות ולקבוע את הנצחון ה-17.

עבודות הפיתוח על מכונית קטגוריית ה-LMP1 הבכירה כבר החלו, אולם טרם נמסרו פרטים או אפילו רמזים למה שהיא תציע מול הדומיננטיות של אודי ופיג'ו. כידוע, שתי האחרונות עושות שימוש במנועי טורבו דיזל אולם לא סביר שגם פורשה תעשה כך. סולר לא ממש מסתדר לה עם התדמית כך שלבטח תהיה זו מכונית בנזין שאולי תיעזר בטכנולוגיות אקולוגיות עד כמה שיתיר התקנון. נזכיר כי בנוסף לאודי ופיג'ו, גם אסטון מרטין מתחרה באופן רשמי בקטגוריה הבכירה אולם ללא הצלחה יתרה.

העובדה כי פורשה ואודי חוסות בצורה זו או אחרת תחת קונצרן פולקסווגן, מעלה שאלות לגבי המשך השתתפותה של אודי במירוץ הסיבולת המפורסם והחשוב בעולם. למירוץ השנה הציגה אודי מכונית חדשה לגמרי שגם הביאה לה נצחון ועוד גביע למדף, ולא נראה שהיא תסכים לוותר עליה כל כך מהר. אלא שכאמור, שנת היעד אותה מסמנת פורשה היא 2014 כך שלאודי יש לפחות עוד שנתיים שקטות יחסית.

קונצרן פולקסווגן שהיה לאחד הרווחיים בענף הרכב בשנה האחרונה, שוקל את המשך חלוקת משאביו בענפי הספורט המוטורי. לאחר ההודעה הרשמית על הצטרפות פולקסווגן לאליפות העולם בראלי WRC, נשמעות כעת רמיזות כי החברה תפסיק את השתתפותה הרשמית במירוץ ראלי דקאר לאחר שלוש שנים דומיננטיות בהן הוכתרה לאלופה. בשנתיים האחרונות גם גוברות השמועות על רצון הקונצרן להצטרף לפורמולה 1. מכאן שלא נתפלא אם אכן תחליף פורשה את אודי במירוץ הלה מאן, אך השאלה היא מה היא תעשה בהמשך. פורמולה 1? אודי כבר הצהירה שזה לא בשבילה. אז מה כן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully