וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: ביטוח החובה לאופנועים יוזל

ירון אדרי

5.7.2011 / 9:53

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הצעה החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום להפחית את ביטוח החובה לרכב דו גלגלי. המשמעות: נהגים יסבסדו יותר

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי, שנועדה להפחית את ביטוח החובה לאופנוענים. הצעת החוק מבקשת להעלות את מרכיב ההעמסה (סבסוד על ידי ביטוח חובה לרכב לכיסוי תביעות דו גלגלי) ובכך להוריד את ביטוח החובה של האופנוענים. על הצעת החוק חתומים בנוסף ח"כ כרמל שאמה הכהן, יו"ר ועדת הכלכלה, ו-28 חברי כנסת נוספים שהתייצבו לצד הרוכבים במחאתם לאחר העלאת תעריפי ביטוח החובה בנובמבר 2009.

על פי הצעת החוק המקורית, מרכיב ההעמסה עמד על שמונה אחוזים במקום ארבעה אחוזים כיום. "מחיר ביטוח החובה לאופנועים שערורייתי, על חברות הביטוח לוותר על חלק קטן מרווחיהן העצומים לטובת עידוד כלי תחבורה זמין וזול לצעירים", כך לדברי קירשנבאום. אולם, לאור התנגדות משרד האוצר וזאת לאחר שכבר הסכים לאשר את הצעת החוק, הושגה פשרה לפיה יעמוד מרכיב ההעמסה על שישה אחוזים. אלא שנציגי האוצר התנגדו גם לזה באומרם כי כיום מסבסד כל נהג 75 שקלים מביטוח החובה למכוניתו את כלי הרכב הדו גלגליים, ושמונה אחוזים יעלו זאת ל-230 שקלים.

כאמור, למרות התנגדות האוצר עברה הצעת החוק וזו תוגש להצבעת מליאת הכנסת בשתי גרסאות, אחת בגובה שמונה אחוזים ואחת בגובה שישה אחוזים. עוד תכריע המליאה אם מרכיב ההעמסה יהיה קבוע או שייקבע כי הוא לא יפחת מהערך המוצע, כך שבעתיד ניתן יהיה להעלותו ועל ידי כך להפחית עוד את ביטוח החובה לדו גלגלי.

"הצעת החוק היא בגדר בשורה לציבור רוכבי הדו גלגלי בישראל ולכל הצעירים", כך מסרה קירשבאום בתום ההצבעה. "ביטוח החובה לאופנוענים ירד משמעותית כתוצאה משינוי הנוסחה, ויאפשר לסטודנטים, צעירים וחיילים כלי תחבורה נוח, זמין וזול. הדו גלגלי פותר למדינה בעיות של גודש תנועה, וחנייה, ועל כן טוב שהממשלה משלבת ידיים איתי ועם יוזמי החוק, לטובת הרוכבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully