וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריחואנה חפה מפשע

10.7.2011 / 7:30

מומחים בארה"ב: לא ניתן לקבוע כמות מריחואנה שמגבילה את כישורי הנהיגה. בינתיים, אחוז המסטולים המעורבים בתאונות דרכים קשות ממשיך לעלות

לעשן או לעשן? את השאלה הזאת לא שואלים במתקנים רפואיים שהוסמכו להעניק טיפול במריחואנה לחולים. אבל מה קורה שמטופל בעשבים הממסטלים עולה לכביש תחת השפעת החומרים הממכרים ונוהג בערפול חושים? על פי מומחים בארה"ב, נראה שאין דרך מדויקת להבחין בין מי שמחוק לחלוטין לבין מי שמסטול ברמה שעדיין מאפשרת לנהוג באחריות. את נפגעי התאונות בכל אופן, התשובות הללו אינן מספקות.

"כולם רוצים שנשלוף איזה מספר קסם, כי ככה יהיה קל להצביע על אשמים", אומרת הטוקסיקולוגית שרה קריגן מאוניברסיטת יוסטון סטייט ומי שהוזמנה כמומחית בנושא לתת חוות דעת במקרים בהם היו מעורבים משתמשי מריחואנה בתאונות דרכים. "אני לא חושבת שזה הגיוני להתקין חוק שבו ניתן יהיה להכריז רשמית שמעל רמה מסוימת נשללת מהנהג היכולת להפעיל שיקול דעת על הכביש. זה לא אלכוהול שבו יש אחוז מסויים שחצייתו מחייבת מעצר. המשטרה לא ממש זקוקה לכלים כאלה במקרה של מריחואנה", כך היא מוסיפה.

המחלוקות סביב הסם אינו דבר חדש, אך בחודשים האחרונים עלתה שוב לכותרות בעקבות זיכויו של אדם כבן 60 המטופל במריחואנה לצורך בריאותי. טרי ברקלו, מהנדס במקצועו, הואשם בגרימת מוות ברשלנות לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים בה נספה אדם לאחר שנפגע מרכבו. בבדיקת הדם שנערכה לו לאחר מכן, נמצאה בדמו רמה חריגה של תוצרי מריחאונה.

אלא שבמסגרת הדיון בבית המשפט, חבר המושבעים התקשה לחרוץ את דינו, מאחר ונשמעו קולות סותרים מפי עדים מומחים אודות השפעות הסם על הנהג. התובע בפרשה, מרטין דויל, אמר ל'לוס אנג'לס טיימס' שזו פרשה מסובכת כי אין סטנדרט אחיד ואכיפה חזקה. "יש לנו פשוט פירצה בחוק. כל עוד הרשויות תמשכנה להתעלם מכך, נהיה עדים למקרים טראגיים נוספים".

המרכיב העיקרי במריחואנה - Delta-9 THC, נשאר במערכת הדם כשעה ואז מתפרק לחומרים שגורמים להשלכות פסיכואקטיביות ופיזיולוגיות. אולם בפועל, כך לדברי רופאים בארה"ב, לא ידוע מתי בדיוק מתפוגג הסם מגופו של המשתמש ומחזיר אותו לקו הנורמלי. על פי מחקרים בודדים שנערכו, ההשפעות נרשמו גם בתום כמה ימים לאחר השימוש, מפני שהחומר נספג ברקמות האיברים. "תאר לך מה קורה שמערבבים זאת עם אלכוהול", מעירה קריגן ומוסיפה כי "למרות הכול, חייבים לדעת איך להפריד בין מי שבאמת זקוק לזה לבין המכורים, אחרת החולים יסבלו מאוד". האם זו סיבה לתת למסטול לנהוג?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully