וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה יוריד פסולי רישיון מהכביש

ירון אדרי

10.7.2011 / 12:33

משרד התחבורה יחל במבצע אכיפה לאיתור והורדה מהכביש של 13 אלף נהגים שרישיונם נפסל והם טרם הפקידו אותו במשרד הרישוי

משרד התחבורה בשיתוף אגף התנועה של משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פתחו היום (ראשון) במבצע ארצי נרחב לאיתור כ-13 אלף נהגים שרישיונם נפסל ולא הופקד במשרד הרישוי כמתחייב מהחוק. מדובר בנהגים שצברו 36 נקודות חובה ויותר, בעקבות עבירות תנועה רבות שביצעו. לאחרונה החל אגף התנועה להגביר את אכיפתו ובכלל זה תפיסת נהגים הנוהגים בעת שלילה.

במסגרת המבצע נשלחו מכתבי אזהרה אישיים לכל אחד מ-13 אלף הנהגים שנפסלו על ידי משרד התחבורה ולא הפקידו את רישיונם. בנוסף, תשלח השבוע הודעה קולית מוקלטת ישירות למכשיר הטלפון הנייד או לטלפון האישי בביתם של הנהגים. בהודעה יצויין כי מי שיימצא נוהג בזמן פסילה יהיה צפוי לעונשים כבדים ולהבאה בפני שופט בית משפט. על פי החוק רשאי בית משפט להטיל עונשי מאסר בפועל על נהיגה בזמן פסילה ואף לאסור שימוש ברכב בו בוצעה עבירה לתקופה של שישה חודשים.

לדברי שר התחבורה ישראל כץ המבצע נערך במסגרת תוכנית משרדו להוריד מהכביש עברייני תנועה ונהגים מסוכנים המזלזלים בחוקי התנועה. במהלך המבצע שימשך כשבועיים יתפרסו ניידות בטיחות של משרד התחבורה בכבישים ובצמתים מרכזיים בכל רחבי הארץ ויבדקו רישיונות נהיגה של כלי רכב חולפים.

שבועיים לאחר שליחת המכתבים תפעל משטרת ישראל בשיתוף משרד התחבורה לאתר נהגים שטרם הפקידו את רישיונם במטרה להביאם בפני בית המשפט. במקביל לכך, יערך קמפיין תקשורתי נרחב של הרשות הלאומית לדרכים בו יתבקשו הנהגים שרישיונם נשלל להפקידו מיידית במשרד הרישוי.

נהגים שצברו 36 נקודות חובה או יותר ולא הפקידו את רישיון הנהיגה יוכלו להפקידו ללא נקיטת סנקציות נגדם במהלך השבועיים בהם יתקיים המבצע. הנהגים יוכלו לקבל לביתם מידע על מספר הנקודות שנזקפו לחובתם באמצעות המוקד הטלפוני הארצי 5678* או 1-222-5678.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully