וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית שתעביר אתכם לגור במוסך

ירון אדרי

13.7.2011 / 13:37

חברת אחריות רכב מבריטניה הרכיבה את 'מפלצת MK1', המכונית שתיכנס לפחות פעם בחודש למוסך. ואתם חשבתם שצרפתיות מתקלקלות הכי הרבה

כאן בישראל יש סוג של קונצנזוס לפיו מכוניות יפניות הכי אמינות, צרפתיות רק מתקלקלות וגרמניות הכי איכותיות. וכידוע, עם קונצנזוס ישראלי אין מה להתווכח ולא משנה שבמרחק חמש שעות טיסה מכאן הנתונים קצת שונים. טוב, יפני באופן כללי באמת אמין, אבל מה לגבי מכוניות ממדינות אחרות?

חברת 'וורנטי דירקט' הבריטית, המעניקה שירותי אחריות לרכב בתשלום, מציגה את 'מפלצת MK1', המכונית שעל פי הנתונים שבידיה תמרר לבעליה את החיים באופן הכי מתיש. לא מדובר במכונית ספציפית, אלא בכזו המורכבת ממספר מכלולים כשכל אחד נתרם ממכונית אחרת בשל חיבתו לליפט ומברגים. המכלול הנבחר הוא זה שמתקלקל הכי הרבה, והקומבינה הפרנקנשטיינית תשלח אתכם למוסך פעם בחודש לפחות ותוציא מכיסכם מעל אלפיים פאונד מידי שנה (כ-11 אלף שקלים) במקרה הטוב.

נספר כבר כעת כי המפלצת אינה מורכבת משום רכיב מייד אין ג'פאן, כלומר יפני גם בבריטניה מוכח כאמין. אז מי כן מככב שם? מכוניות גרמניות שמלמדות שאיכות היא לאו דווקא ערובה לימים מאושרים וגם מכונית יוקרה יכולה להשאיר אותך באמצע הכביש. וכך, הבלמים הם של אודי A8, המתלים של ב.מ.וו M3 ומערכת ההצתה של מרצדס V קלאס. סיאט שמגיעה מספרד אך מקור מכלוליה בקונצרן פולקסווגן הגרמני, תרמה את מערכת המיזוג (אלהמברה), החימום וקירור המנוע (טולדו).

הנתון המעניין ביותר עבור מי ששמעו לפחות פעמיים בחייהם את המשפט הנוקב "אל תתקרב לרכב צרפתי", הוא כי רק מכונית אחת תרמה חלקיה למפלצת המוסכית. מערכת החשמל מגיעה מרנו מגאן, ופרט לה אין שום תזכורת לכל בת אחרת של המותג הצרפתי או אחיותיה ללאום סיטרואן ופיג'ו.

מי שעקב עד כה בטח שם לב שחסרים עוד מספר חלקים חשובים כמו מנוע ותיבת הילוכים. את אלה תורמת בריטניה היישר מ-MG TF ולנד רובר פרילנדר בהתאה. ומה על מערכת ההיגוי? זו מגיע משוודיה עם וולוו C70 קבריולה ולתפארת האיחוד האירופי.

אנשי וורנטי דירקט מסבירים גם מדוע בחרו דווקא במכוניות אלה כדי להרכיב את המפלצת שלהם. לדבריהם, 40 אחוזים מדגמי ב.מ.וו M3 ורנו מגאן נדרשים לסור למוסך פעם בשנה לתיקון לא יזום של המערכת המצויינת. במקרה של לנד רובר פרילנדר, 20 אחוזים יבצעו תיקון למערכת התמסורת ואחוז זהה של בעלי אודי A8 יתקנו את הבלמים. לתיקון מנוע נדרשים 25 אחוזים מבעלי MG TF ואחת מכל שמונה מכונית סיאט נדרשות לתקן את מערכות המיזוג, חימום וקירור.

בהתבסס על הקומבינה המוטורית, ייתכן שיש משהו בסברה שרכב יפני לא מתקלקל, לפחות לא באופן עקבי. אך מה לגבי שאר המכוניות, האם זה יגרום לכם להעדיף רכב צרפתי על גרמני? כנראה שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully