וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטנט מהפכני: הגה מתקפל

13.7.2011 / 16:45

חברת TRW אוטומוטיב מפתחת גלגל הגה שנשלף מדופן הפנים כדי להקל על אנשים בעלי מוגבלות. קשישים, שמנים ונשים בהריון, יברכו על הרעיון

לא משנה כמה ההגאים הטלקסופיים המודרניים שימושיים ונוחים, אי אפשר להתחשב בכל מידה ומידה של בני האדם ולא כולם יצליחו להשתחל למושב הפיקוד בנוחות. העולם, נהיה זקן ושמן הרבה יותר מבעבר ולהוציא אנשים שגופם נכנע למחלות וסובל ממוגבלות, גוברת תופעת השמנת היתר בציבור בריא וכן חלה עלייה בתוחלת החיים. במילים אחרות – יותר שמנים וקשישים נוהגים כיום על הכביש, ומחפשים דרך לעשות זאת במעט מאוד מאמץ.

הגה נשלף עבור נהגים מבוגרים. אתר יצרן
ההגה של TRW אוטומוטיב יקל על נהגים מבוגרים, שמנים ונשים בהריון/אתר יצרן

בהיעדר חלופות מיידיות שתקלנה עליהם, אין ברירה אלא למצוא פתרונות מהפכניים זולים וקלים יותר שמוצאם מהענף הטכנולוגי. כעת, דומה שחברת 'TRW אוטומטיב' המייצרת רכיבים ומערכות בטיחות לענף הרכב, הצליחה לעלות על נוסחה שאולי תקל על אוכלוסיות לעיל בעלי מוגבלויות. החברה מפתחת זה מספר שנים גלגל הגה בעיצוב מיוחד, אותו ניתן להסתיר בגוף הדשבורד, ולשלוף אותו החוצה בלחיצת כפתור. המערכת אוטומטית, כך שבנעילת המכונית ההגה מתקפל פנימה עד לשובו של הנהג.

"לאנשים שסובלים ממוגבלות פיזית, בין אם בגלל עודף משקל, הריון, זקנה או נכות, זהו פתרון שטומן בחובו את האפשרות להוריד מהם הקשיים בעת כניסה ויציאה. הגישה אל פנים הרכב נעשית במינימום מאמץ", כך מסביר מפתח הרעיון מנואל פוויה. בנוסף לכך אומר הצרפתי שעם הקטנת ממדי המכוניות והפיכתן לקומפקטיות ואקולוגיות, הפטנט של TRW יאפשר ליצרניות לצמצם את גם את ממדי כלי הרכב. "כך או אחרת, המגמה כיום היא להקטין את סגמנט החשמליות והעממיות, ועל כן התרומה של מרכיב מוסתר ומתפקל היא גדולה מאוד לנפח הפנים ברכב".

לדברי TRW, מספר יצרניות רכב אמריקניות הביעו התעניינות ברעיון. אולם, לא סביר שנוכל להתנסות במערכת ההיגוי הזו לפני שנת 2018, כפי שחוזה ההוגה הצרפתי. "משלב רעיוני לייצור סדרתי, נאלץ להמתין לפחות חמש שנים". בינתיים נשתדל להפחית את הג'אנק פוד מהתפריט, גם כדי שנוכל להגיע לגיל בו נראה הגה שכזה במכונית סדרתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully