וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים מסוכנים מנשים על הכביש

16.7.2011 / 9:00

על אף מחקרים שהציגו את המין הנשי כמסוכן מאחרי ההגה, מחקר חדש ומקיף מוכיח שהפערים זניחים וכי גברים הם המסוכנים. אז מי כאן צודק?

"כל דבר שאתה עושה, אני עושה יותר טוב". מילות השיר של ארווינג ברלין מ-1946, שמבוצע בדואט על ידי גבר ואשה, הנציח את המאבק הנצחי בין המינים: מי יותר טוב, מי הכי מקצועי ומי כאן בעל הבית. בעידן המודרני, הליברלי והפמיניסטי, נערכות השוואות בין המינים בכל רגע נתון. וכשנוגעים בתחום הנהיגה, איכשהו נדלק ויכוח סוער אצל מי עדיף להפקיד את המפתחות כשיוצאים לדרך (בכל זאת, עניין של בטיחות). עד היום, רוב המחקרים והסקרים נטו לכוון הגברים. אך האם זו באמת תמונת המציאות האמיתית?

חברת הביטוח הבריטית AUK יוצאת עתה להגנת הנשים המקופחות. נתונים שהפיקה השבוע ממספר מקורות, כולל אמריקניים בעלי שיעור קומה, מתארים כי התגית שהודבקה עליהן ומכריזה עליהן כנהגות גרועות מהגברים, אינה מוצדקת וחסרת כל תוקף. להלן אם כך כמה נתונים שאולי יאזנו את הדעה הרווחת ויסירו ספקות מליבו של הגבר החרד.

מתוך 200 אלף תביעות ביטוח, הוכח כי נהגים גברים מתחת לגיל 25, גורמים לנזקים כלכליים גדולים ב-15 אחוזים מאלה שנרשמו בקרב הנשים שהיו מעורבות בתאונות דרכים דומות. בין היתר, עולה כי בכל הגילאים שנבדקו, עלות התאונה יקרה בממוצע בכשישה אחוזים, ואחוז מקרי המוות גבוהים יותר אצל הגברים. בבריטניה, אחד מכל 60 אירועים קטלניים על הכביש, נגרמו באחריותו של גבר.

מהצד האמריקני תרם ה-NHTSA, ארגון הבטיחות לכלי רכב בארה"ב, ממצאים משלו יחד עם מכון TrafficSTATS. על פי פרסומי ה-NHTSA, במהלך 2009 נספו 13 אלף יותר נהגים מאשר נהגות בתאונות דרכים. גברים בגילאי 16-25 מעורבים ביותר תאונות דרכים וספגו מספר גדול יותר של דו"חות נהיגה בעוון מהירות מופרזת או עבירות תנועה חמורות יותר. המכון טוען שגברים נמצאים בסיכון גבוה ב-77 אחוזים מנשים, להיקטל בתאונת דרכים. נו, אז מי תופס פיקוד על המכונית – הגבר או האשה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully