וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרסו מוטורס תרכוש 33 אחוז ממטרו מוטור

מיכאל רוכוורגר

17.7.2011 / 9:34

רכישת מטרו, רשת האופנועים של חן למדן וגדי אברהם, תיעשה לפי שווי של 200 מיליון שקל

זמן קצר לאחר שנהפכה לחברה ציבורית והשלימה הנפקה ראשונית בבורסת תל אביב, שבמסגרתה גייסה כ-250 מיליון שקל, close קרסו נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני קרסו מוטורס בדרך לעסקה ראשונה כחברה ציבורית.

קרסו מוטורס, יבואנית המכוניות מדגם רנו, ניסאן ואינפיניטי המנוהלת על ידי איציק וייץ, דיווחה ביום חמישי האחרון כי היא מצויה במשא ומתן מתקדם לרכישת 33.3% מהון המניות של רשת האופנועים מטרו מוטור מידי הבעלים הנוכחיים - חן למדן, הבעלים של חברת למדן אחזקות, והמייסד והמנכ"ל גדי אבירם - המחזיקים כיום ב-50% ממטרו מוטור כל אחד.

תמורת מניות אלו צפויה קרסו מוטורס לשלם 59-66 מיליון שקל - סכום המשקף למטרו שווי של 180-200 מיליון שקל. מדובר בשווי הגבוה במקצת מזה שלפיו בוצעה לפני כמה חודשים העסקה שבמסגרתה רכשו למדן ואבירם את 33.3% מהון המניות של מטרו מידי קרן ההשקעות הפרטיות פימי, המנוהלת על ידי ישי דוידי. קרסו כבר ניהלה בעבר מגעים סביב האפשרות לקניית 33.3% במטרו מוטור מידי פימי, אך אלה לא הבשילו לכדי עסקה מחייבת.

מטרו נוסדה ב-1981, והיא היבואנית והמפיצה הבלעדית של כלי הרכב הדו-גלגליים של סאן יאנג, קוואסאקי וימאהה בישראל, המפעילה כ-30 מוסכים בפרישה ארצית וחמישה מרכזי שירות ומכירות. כמו כן נחשבת החברה לאחת היבואניות הגדולות של קטנועים, כלי רכב תפעוליים, טרקטורונים ואופנועי ים. הכנסות מטרו מוטור ב-2010 הסתכמו בכ-280 מיליון שקל, והרווח הנקי היה כ-30 מיליון שקל.

בעבר תיכננו השותפים להנפיק את החברה בבורסה, אך התוכניות הללו נדחו. למדן ואבירם הסכימו להכניס כשותף את קרסו, שעבורה זוהי השקעה אסטרטגית לטווח ארוך.

זרוע הנדל"ן הפרטית של משפחת קרסו, קרסו נדל"ן, מנהלת משא ומתן עם חברת בזק למכירת שטח של כ-25 דונם לבזק באזור התעשייה קרית אריה בפתח תקוה תמורת כ-125 מיליון שקל. המגרש הנמכר מיועד להקמת משרדים ומתקני תקשורת. עלות הקמת הפרויקט מוערכת על ידי בזק ב-700 מיליון שקל, וצפויה להתפרש על פני כחמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully