וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות: אלפא ג'וליה קופה

17.7.2011 / 16:10

האיטלקייה נמצאת בשלבי אפייה לקראת חזרתה לכבישים אחרי היעדרות ממושכת. בינתיים, מעצבים לה גרסה ממוחשבת שתפתה את בעלי הבית

שלוש פעמים דחתה אלפא-רומיאו את השקתה של מחליפת ה-159, אלפא רומיאו ג'וליה. עם המעבר לפלטפורמת קרייזלר 300 והסמכת מנכ"ל פיאט-קרייזלר סרגי'ו מרצ'יונה כיו"ר המשותף והמבוגר האחראי, מסתמן שהמכונית תגיע לייצור מתישהו בשנת 2012 - תחילה במרכב סדאן וספיידר, ולאחר מכן בסטיישן שימושי עם מנועי טורבו-דיזל. כל זה ייעשה כאמור במסגרת חזרתה של אלפא-רומיאו לארה"ב לאחר 19 שנים.

עד שמשהו מכל זה יקרום עור וגידים, אנו מקבלים כעת הצצה לקונספט חדש וממוחשב של המעצב המוכשר דראגוס פרודאן, בוגר אוניברסיטת לאסי ברומניה, שבעבר חשף מהדורות משונות לרכב שטח של פיאט. הפרוייקט החדש שלו מלמד כי כמו הקולגות החולמניים והמאיירים, יש לו גרעון בלב למכוניות אלפא-רומיאו נוסטלגיות, אפילו נוכח העובדה שהמותג שולף בהדרגה את כל השמות ההיסטוריים ומדיח את הכינויים המספריים, אחד אחרי השני.

יצירתו האחרונה היא מחווה לאלפא רומיאו ג'וליה שיוצרה בשנות ה-60, אך ההתמקדות היא בדגם הספרינט ספיידר GT שכבש את איטליה בין 1963 ל-1966. הקו המנחה הוא על פי שפת העיצוב הנוכחית באלפא-רומיאו (ע"ע ג'ולייטה), אולם מאחר וגרסת קופה לג'ולייה הבאה אינה בקנה, החליט לנסות לתכנן דגם עצמאי שאולי יצוד את עינו של סרגי'ו מר'ציונה.

השוני בין דגם זה לבין העותקים שיצאו מקרייזלר, כך הוא מתאר, ראשיתו בפלטפורמה שונה, תוצרת פיאט איטליה. מעל השלדה יעשה שימוש בחומרים קלים וגמישים, בפגושים, בחלונות, בקשתות הגלגלים, בתקרה ובתא הנוסעים לו ארבעה מושבים - שניים מסוג באקט תומכים בשורה הקדמית. בין התרכובות הנבחרות מציין חיפויים מסוג פוליקרברונט ואלומיניום, במחשבה לשמור על משקל נמוך ככל שניתן.

את המכונית הדמיונית הזאת תניע יחידת כוח היבירידית (הפוליטיקה מסתננת גם לחלומות המעצבים) המנפקת 180 כ"ס במצטבר ממנוע בנזין ויחידת עזר חשמלית. למרבה הפלא, אין כאן פטנטים מהפכניים במארז הסוללות (ל'יתיום יון), או בטווח הנסיעה – 50 ק"מ על הינע חשמלי. מערכת הנעה כזו אולי נתפשת כחילול הקודש בעיני אלפיסטים, אולם צריך לקחת בחשבון שהתקנים אלה עוד עלולים להפציע באלפא רומיאו.

הסיכויי שהמכונית הזו תגיע להרכבה נמוך, לפחות בשלב כה מוקדם. כדי לעמוד בסטנדרטים של אלפא-רומיאו, או להתקבל לסוללת המתכננים שלה יש להפגין כישורים יוצאי דופן בהשוואה ליצרניות אחרות. יחד עם זאת, חייבים להודות שהאלפא ג'ולייה קופה קונספט מחזיקה בהופעה קלאסית אמיתית, כמו שרק המותג האיטלקי יודע לייצר. אז אולי בכל זאת שווה לחכות לניסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully