וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש ראשון עם רנו מגאן קופה

18.7.2011 / 7:59

אחרי חודש במערכת, רנו מגאן קופה צוברת כמעט 2,500 קילומטרים. איך היו החיים במחיצתה, ולמה אנחנו מבקרים בתכיפות בתחנת הדלק?

נהיגה במכונית קופה על בסיס יומי מהווה שינוי אווירה מרענן. אבל קשה להימלט מנהגים שלא מקבלים את זה בעין יפה. אתה סופג מבטים זרים ועוינים בפקקים ובזחילות של נתיבי איילון כי מתייחסים אליך כמו חוצן: מביטים מקרוב, אבל לא ממש קולטים מה הסיפור, ולאן נעלמו שתי דלתות מהמגאן המשפחתית שהם רגילים לזהות. מצד אחר, מי שאינו טרוד בדאגות של שימושיות וילדים, כמו רווקים למשל, יכול למצוא במגאן קופה שלל יתרונות. ורשאי להתעלם מצרכי טרמפיסטים זאטוטים ונוהגים מסביב.

בחודש הראשון עברנו 2,480 קילומטרים. מרביתם נגמאו בשילוב נסיעות בערים הגדולות, אבל חלק ניכר מהם הצטברו מחוץ לכרך הסואן בדרכים ארוכות לצפון ולדרום במסגרת מבחנים. ממה שנוכל לדווח עד לרגע זה, עושה רושם שמגאן קופה היא מכונית נוחה, שקטה ומרווחת, ואתם בפרוש יכולים לשבץ בזוג המושבים מאחור שני חברים גדולי-מידות, ועוד ביניהם להניח את חיית המחמד מבלי שישמעו תלונות מיוחדות.

מטאטא חדש, מטאטא טוב

עם רכב חדש לגמרי ועם קילומטראז' התחלתי, לא ציפינו לבעיות מיוחדות או בעיות כלל ואלה אכן לא הופיעו. בדיקות מפלס השמן שלנו לא הצביעו על שום חוסר וגם הרכב עצמו על כל מערכותיו תפקד ללא דופי. אולם מבחינת החיבור האנושי אל הממשק הצרפתי כן הגענו למסקנה שמערכת המולטימדיה של רנו - בה מותקנת כנראה גרסת הפעלה די מיושנת, היא לא ממש השפיץ הטכנולוגי.

הבעיות עמה מתחילות בליקויים קלים מבקרת התפעול מאחורי גלגל ההגה (לא שולט על כל הפונקציות), ומשם ממשיכים למסך מגע איטי בתגובות שסובל מהשתקפות מאור השמש. אף אחד מהם לא עושה לך חיים קלים בהתחלה, והזדקקנו לזמן הסתגלות ארוך מידי כדי לעמוד על בוריה של המערכת השולטת על הסאונד והניווט.

בסעיף הביצועים המגאן קופה מצוידת במנוע 2.0 ל' (143 כ"ס) המשודך לתיבה רציפה - בדיוק אותה אינטגרציה ששכנה ברנו-גרנד סניק, שבילתה עד לפני מספר חודשים במערכת גם כן מסגרת מבחן ארוך טווח. הביצועים בסך הכול מעניקים תמורה הולמת לנהג הממוצע, עם תאוצות זריזות בתחום גבוה (ומעט מנומנמות בסל"ד נמוך), ובין לבין השיוט במהירות גבוהה התגלה כשקט מאוד ונעים.

גם היא צמאה לדלק

כמו הגרנד סניק, גם כאן צריכת הדלק מאכזבת משהו, לפחות בהתאם לסטנדרט המודרני, והאשמה העיקרית היא התיבה הרציפה. המנוע המצוין של ניסאן מתקשה להבריק ביכולותיו עם התמסורת הרציפה וזה מתורגם לצריכת דלק זללנית. הפערים בין הביקורים בתחנת הדלק היו קצרים מידי ובכל המקרים שנבדקו, לא ירד הממוצע מתחת ל-7.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (7.4 ק"מ לליטר במבחן לגרנד סניק), להוציא גיחות לכבישים נידחים בצפון, שם הממוצע האופטימלי עמד על 9 ק"מ לליטר. בינתיים נוכל לספר לכם שרנו יתחילו לשווק בעתיד הקרוב תיבה כפולת מצמד, וכולנו תקווה שהיא תגיע למגאן קופה, ותחזק אותה בנקודות החולשה הבולטת הזו.

בסיכום אפשר לומר שהחודש הראשון עמה הוקדש בעיקר להסתגלות ולמידה. המעבר אליה מכל מכונית שהיא מצריך מעט שינוי בהרגלים כמו העדרן של דלתות מאחור (הנוסעים צריכים להזדחל מאחורי המושב המקופל), השימוש בתיבה רציפה (CVT) לעומת אוטומטיות קונבנציונאליות או ידניות וכמובן העיצוב שמושך המון יחס מהסביבה. תלונות של ממש, אין לנו עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully