וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו אימפרזה: נפרדים מה-WRX?

20.7.2011 / 9:48

רפליקת הראלי לכביש תופרד ממיתוג האימפרזה ב-2013 ותכנס לייצור עתידני תחת פרויקט סובארו WRX. מדוע? אולי התשובות אצל טויוטה

אחרי 20 שנה של אבק, ספויילרים ענקיים והנעה כפולה סימטרית, סובארו אימפרזה וסימול ה-WRX מתגרשים. מכונית הביצועים של סובארו שקטפה תארים אינספור והשתתפה במסגרות תחרותיות, עומדת לעבור ניתוח הסרה ממותג האימפרזה העממי, ולהתברג תחת תכנית טכנולוגית שתצא לאור ב-2014 במסגרת השקת "סובארו WRX". השאלה שעומדת על הפרק היא - מה ייוותר לרוכשי האימפרזה טורבו, ואיזו גרסה יקבלו בתמורה לאיבוד הסמל האגדי?

מהפרטים שהודלפו החוצה לכלי-התקשורת באמריקה, מסתמן שהרכב ירש את פלטפורמת האימפרזה טורבו הנוכחית, אך מבנה המכונית ותצורת המרכב שנבחר יתעצבו לסגנון קופה - בדומה לגרסת הראלי של סיטרואן C4 המתהדרת בקימורים מעוגלים וקומפקטיים - מעין חצי הצהרה שטומנת בחובה רמיזות שהם שוקלים חזרה לסבב ה-WRC, וחולמים על נישול סיטרואן וסבסטיאן לואב ממעמדם. עוד עולה כי המנועים יהיו תוצרת סובארו בטכנולוגיית הבוקסר המסורתית, ועל פי גרסאות בסיס שתפקנה מעל 300 כ"ס. גורלה של ה-STI, עדיין אינו ברור.

"אנחנו נפיק מכונית ספורטיבית בעוד כשנתיים, אך היא תהיה שונה מגרסאות העבר של האימפרזה טורבו", כך צוטט נשיא סובארו איקורו מורי במסגרת ישיבת בעלי מניות שנערכה לא מזמן. בו בעת, נראה שעדיין שוררים חילוקי דעות בקרב היצרנית היפנית אם מותג ה-WRX בכלל ישרוד את התהליך, או שאולי תפותח טרמינולוגיה אחרת עם הסדרת כל הפרטים הטכניים האחרונים. "היא תהיה חזקה מאוד, עם בסיס גלגלים קצר ויכולת היגוי חדה שטרם ראינו מסובארו", כך נאמר בסובארו שמדגישים כי בתמורה לכך, תופחת עלות הייצור והאחזקה של סובארו אימפרזה הרגילה, שכן גרסת הטורבו חולקת עמה מכללים רבים.

האימפרזה תמשיך לנהל את סובארו כסדרה המרכזית שלה, כפי שהושקה לאחרונה במהדורת 2012. אולם, כאן המקום שבו צפות על פני השטח השערות אודות איזו מכונית ספורטיבית תוקצה לציבור העממי? כזכור, טויוטה וסובארו רקמו שותפות מפתיעה ב-2008 ובראו מכונית קופה חטובה בעלת השם הזמני FT-86 או 'טויובארו'. כל אחת מן היצרניות תקבל מכונית עצמאית, אך מחירן לא ידוע, וגם את המכללים הרשמיים עוטה ערפל.

אם הפרשה הזו מזכירה לכם אירוע דומה שהתרחש בעבר, תעיפו מבט אל קורות חייה של ניסאן. בשנת 2006, החברה החליטה לבודד את ה-GTR מהסקיילין, ושלחה את היפנית להיאבק על מקומה בקרב מכוניות-על ונינג'ות מופרעות בתעודת זהות חדשה. מה זה בדיוק חולל מבחינה מסחרית? כנראה שלא הרבה. ובכל מקרה מאז רק התפתחה הניסאן לאחת המכוניות השטניות ביותר על הכביש. מעניין אם בסובארו מעריכים שהתוצאה תהיה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully