וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ברומן פולקסווגן-סוזוקי

19.7.2011 / 9:41

שנה וחצי אחרי שפולקסווגן נגס ב-20 אחוזים מהחברה היפנית, בסוזוקי מביעים מחאה על קפאון ביחסים וחוששים מהשתלטות גרמנית

בתחילה, זה נראה כהסכם פורה ממנו ירוויחו שני הצדדים ויתחזקו בתחומים הרלוונטיים להם. אבל כמעט 18 חודשים חלפו מאז שקונצרן פולקסווגן רכש כ-20 אחוזים מערכה של סוזוקי ומערכת היחסים ניצבת כעת בפני משבר ראשון שעלול להוביל לקרע חריף, לאחר שלא חלה כל התקדמות. כך מדווחים כלי-התקשורת באירופה.

"אני חושב שאנחנו צריכים לחזור לשולחן הדיונים ולראות איפה כל דבר עומד, ומהיכן נובעת הסטגנציה הזאת", כך אומר סגן נשיא החברה ישיוטו אריאמה, שמוסיף - "היינו ברורים מאוד במעמד החתימה - אין לנו שאיפה להיבלע בתוך הקונצרן הגרמני, אלא לשמור על עצמאות".

כזכור, קונצרן פולקסווגן רכש בשנת 2009 נתח של כ-20 אחוזים מסוזוקי המוערך ב-2.5 מיליארד דולרים. כל צד הגיע למעמד ההסכם עם שורת בקשות ומשאלות: חטיבת פולקסווגן חיפשה פרטנרית שתקדם עניינה בשווקים מתפתחים ותסייע לה לפתח מכוניות מוזלות, ואילו סוזוקי חתרה אל גישה פתוחה למערכות ההינע ההיברידיות של פולקסווגן ואל שלל טכנולוגיות יקרות מאוד, שאין באמצעות החברה לפתח ברשות עצמה.

מאז כפי שמסתמן, סוזוקי לא קיבלה שום סיוע משמעותי מפולקסווגן, שעה שהקונצרן הגרמני החל להרחיב את אחזקותיו בשווקי המזרח הרחוק, ולפתח טכנולוגיות מנועיות קטנות נפח שתתאמנה לאזורים אלה. בכירי החברה בסוזוקי אף העידו שזו תחושת "הקלה" שפולקסווגן עשה כך בזכות עצמו, ובו במקביל משחררים מסר סותר שטוען כי לא מצאו בתחילת השותפות מערכת טכנולוגית שהם זקוקים לה. "גם כעת, אין שום פרויקט על השולחן בין סוזוקי לפולקסווגן", מדגיש אריאמה.

בפולקסווגן מיהרו לחדד את הדיווחים, ולהבהיר שאין בידם שום כוונה להכניס את סוזוקי תחת המטרייה הגדולה של הקונצרן, כעוד צעד גלובאלי בדרכם להפוך ליצרנית הגדולה בעולם על חשבונה של טויוטה. האנס דימאנט, האיש האחראי על ניסוח ההסכם בין סוזוקי לפולקסווגן, פרסם באתר החברה הודעה רשמית, ובה הוא דוחה את הטענות. "פולקסווגן וסוזוקי תשארנה יצרניות נפרדות ועצמאיות. לא נגדיל את נתח המניות בסוזוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully