וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח החובה לאופנועים יוזל?

20.7.2011 / 12:38

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הוזלת תעריפי ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגליים. עוד מוקדם לחגוג

כשנתיים לאחר הייקור המשמעותי לתעריפי ביטוח החובה לדו גלגלי בישראל, בשורה משמחת לרוכבים – יתכן ותתרחש הוזלה בקרוב. ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי שיזמה ח"כ פניה קירשנבאום ועליה חתומים גם יו"ר הוועדה בעצמו וכן 28 חברי כנסת נוספים. ההצעה נועדה להעלות את מרכיב ההעמסה (השיעור מתוך תעריף הביטוח שבו על מבוטח לשאת כתוצאה מעלויות ההשתתפות של מבטח במסגרת הפול) לכדי שישה אחוזים ובכך להוריד את תעריף ביטוח החובה של האופנוענים.

ח"כ קירשנבאום דרשה בדיון היום בוועדת הכלכלה לוודא שהעלאת מרכיב ההעמסה לשישה אחוזים תופנה כולה לטובת הפחתת ביטוח החובה של האופנוענים ולא לכיסוי הגרעון האקטוארי של הפול. היו"ר שאמה-הכהן דרש שנציגי האוצר יציגו בפניו סימולציה שממנה ניתן יהיה ללמוד כיצד ישפיע המהלך על עלות ביטוח החובה לאופנוענים. נציגי האוצר טענו כי מדובר בחישוב מסובך שהצגתו תארך כחודש או אפילו יותר מכך.

עם זאת, הוועדה אישרה כאמור את ההצעה וקבעה כי מרכיב ההעמסה יעמוד על שישה אחוזים מהסיכון הטהור בשוק החופשי. שאמה-הכהן הבהיר כי ההצעה תונח על שולחן הכנסת בהקדם, אולם הוועדה תמתין לקבל את הנתונים מהאוצר על מנת לוודא שהעלאת מרכיב ההעמסה תפחית את ביטוח החובה של האופנוענים. היו"ר הזהיר כי אם הנתונים לא יוצגו הוא ימשוך את החוק מהמליאה ויבצע בו תוספות שיוודאו שביטוח האופנוענים יוזל.

מאמינים שזה יקרה? בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully