וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל חטיבת סקודה עונה לשאלותיכם

רכב

27.7.2011 / 7:43

אחרי עשרות פניות ושאלות שהגיעו למדור, מנהל חטיבת סקודה בישראל, קובי בלום, משיב לשאלות של גולשי וואלה! רכב

בימים אלה אני מתכוון לרכוש רכב והייתי רוצה לדעת מהם היתרונות של סקודה אוקטביה על פני פולקסווגן ג'טה? האם זהו אותו מנוע בדיוק?
אושרי


תשובה: אושרי שלום, נכון להיום ההבדלים בין הג'טה לבין האוקטביה בדגמי הבנזין טמונים במנוע. הג'טה מגיעה עם מנוע ה-1.6, ועם מנוע ה-1.4 TSI, ואילו האוקטביה מנגד מוצעת עם מנועי ה-TSI בלבד. מנפח 1.2 דרך 1.4 ועד 1.8 TSI. בכל מקרה, בעוד מספר חודשים צפויה להגיע ג'טה חדשה לגמרי, כך שכל נושא ההשוואה יצטרך להבדק שוב.


ברצוני לדעת האם בקרוב יגיע רכב עם 6/7 מקומות של סקודה? למשל יטי ארוך יותר או כל דגם אחר?
משה

תשובה: היי משה. האמן לי שאנו היינו יותר משמחים לכך. בשלב זה, לפחות בשנה הקרובה, אין תוכניות כאלו אצל היצרן. מצד שני, אנו יודעים שהוא ער לביקוש הקיים בשטח, כך שאנו מקווים שזה יתממש בעתיד הרחוק יותר.

ניסיתי לרכוש סופרב קומבי בשתי סוכנויות שונות. בשתיהן קיבלתי תשובות לא מדויקות לגבי האבזור. באחת מהן אף הבטיחו אבזור ספציפי (דלת תא-מטען חשמלית) - ואחרי ביצוע ההזמנה הודיעו שאין דבר כזה.
יואל

תשובה: יואל יקר, אינני יודע מתי ביצעת את שתי הפניות שלך, ובדיוק לאלו סוכנויות. בכל מקרה, לידיעתך, הסופרב קומבי הושקה בשלב הראשון בישראל ללא דלת מטען חשמלית. רק לאחר זמן מה הוספנו במפרט הדגמים את המודל עם דלת תא המטען החשמלית (כתוספת לרמת גימור "אלגנס"). יכול להיות שנוצר מחסור באחד מהדגמים ומכאן נובעים ההבדלים בתשובות שקיבלת. בכל מקרה באם ביצעת הזמנה אשמח לקבל ממך פרטים נוספים ולבדוק את העניין מקרוב.

סקודה לאן?

ברצוני להציג 2 שאלות.1.מה מידת העמידות הצפויה ממנועים מוגדשים בנפח קטן? 2.כיצד אתם מתמודדים עם המחסור בכוח אדם חדשצעיר, ומה התוכניות לעתיד (הרי דור ההייטק מתרחק מענף המוסכים, בעוד שהמכוניות משתכללות)?
גדעון דויטש

תשובה: גדעון שלום, אנו מאמינים בעתיד ובעמידות המנועים מוגדשי ההספק. אין לי ספק כי מנועי ה-TSI וה-TDI של הקונצרן בכלל ושל סקודה בפרט מציגים את העתיד של תעשיית הרכב העולמית, לפחות בעשרים שנה הקרובות. הם למעשה מציעים הכל. מתצרוכת דלק של מנועי 1.2 ליטר, הספק של 1.6 ומומנט של 1.8. לקונצרן פולקסווגן יש יתרון של מספר שנים ונסיון רב ביישום טכנולוגיה זו, על פני מתחריו, שהחלו לאחרונה לאמץ אף הם את טכנולוגיית המנועים המוגדשים.

אף שנדמה שמדובר בטכנולוגיה שהושקה רק אתמול הרי שהיא נחשפה לראשונה כבר בשנת 2004, ויותר מכך, המוצר נבחן מדי יום בעשרות אלפי כל רכב בארץ, ובמליונים בעולם. הצהרות היצרן לגבי עתיד והמשך הטכנולוגיה חושפות יותר מכל את האמונה שיש לקונצרן במנועים אלו.

לשאלתך השניה, אכן אתה צודק. המכוניות היום הם יציר טכנולוגיית ההיי טק. עוד יותר בסקודה ובקונצרן VW המציעים חדשנות ושורה של יתרונות טכנולוגיים. בדיוק בגלל זה, צ'מפיון עובדת ועושה רבות על מנת לחנך את דור העתיד בתעשייה. ממכללה הקיימת בתוך החברה, המכשירה מלמדת ומאתגרת את דור העובדים הבא בצ'מפיון, ועד השקעה יומיומית בהון האנושי ובעובדים עצמם (הכשרות מקצועיות בארץ ובעולם, ימי עיון, כיף ועוד).

זמינות כלי-רכב

מזה חודשים רבים יש מחסור באוקטביה בדגמי TSI. אני בעצמי ממתין זמן רב לקבל רכב בחברת הליסינג. ואינני יודע אם אקבל. אנא הסבירו מדוע יש מחסור כה גדול? שהרי נדמה שב-VW או SEAT אין בעיות אספקה והרי כולכם מבוססים על אותו מנוע, אז אי עמידה באספקות הייצור בחו"ל נראית קצת כסיבה מוזרה שהרי אם כך לכולם היו אמורות להיות בעיות אספקה-ולאחרונה ביקרתי בסוכנות סיאט ושם נמסר לי שאין בעיה לקבל רכבי TSI - הם זמינים במלאי.

האם יש צפי להגברת קצב הייבוא של האוקטביה לארץ? מתי צפויה לנחות בארץ מחליפת האוקטביה? (זו שהוצגה לאחרונה בתערוכה בחו"ל). כמו כן- הייתי מעוניין לשאול-ממש ברצינות - וסליחה על העלבון - מדוע האתר שלכם "עלוב" - עושה רושם שמישהו סתם תרגם אותו מלועזית לעברית. התרגום גם לא משהו למשל ברומסטר: "תיבת ההילוכים החדשה DSG בעלת 7 הילוכים, שעוצבה באופן בלעדי למנוע 1.2 TSI בעל 105 כ"ס, היא ההטחה לנסיעה נוחה אל יחד עם זאת דינמית, בצריכת דלק מצוינת". כנראה התכוונתם להבטחה. אבל באופן כללי תסלחו לי האתר נראה לא משהו, חסר ריענון, קצת פלאש, שיהיה יותר קורץ לקונים. למרות כל הביקורות אני מצפה כבר בכיליון עיניים לקבל את האוקטביה ומקווה שתזכו למכור הרבה דגמים בארץ.
ליאור ויסמן

תשובה: היי ליאור, בדיוק כמו שפירטתי בתשובתי לגדעון, העניין טמון ביכולת הייצור של היצרן עצמו. לידיעתך עודף הביקוש ועקב כל המחסור מורגש עוד יותר בכל הקשור דווקא לתיבות ההילוכים בתצורת ה- DSG. שילוב התיבות הללו עם מנועי ה-TSI הוא מה שיוצר את הביקוש העולמי האדיר והוא הסיבה למחסור. ההשוואה שלך לחטיבות האחרות בצ'מפיון אינה מדויקת. לא בכל הדגמים בחטיבות השונות שציינת מדובר על שילוב הטכנולוגיות (TSI + DSG). מכיוון שסקודה הייתה הראשונה בין החטיבות בצ'מפיון שהשיקה בכל הדגמים את טכנולוגיית ה-TSI בשילוב עם ה- DSG בישראל, נושא המחסור פוגע בה עוד יותר. המחסור וההמתנה שסקודה חווה בישראל קיימת אצל היצרן בכל העולם. הקונצרן מנסה להגביר את כושר הייצור של תיבות ההילוכים, אך עדיין קיים מחסור שיודבק אני מאמין במהלך 2012 עם פתיחת מפעלים חדשים.

לשאלתך השנייה, מחליפת האוקטביה תנחת פה באזור 2013. הדגם שציינת שנראה לאחרונה בתערוכה הינו ה-D vision. אב טיפוס זה אינו המחליף של האוקטביה אלא מבשר על דגם חדש העתיד לתפוס מקום בפרוטפוליו של סקודה בין האוקטביה לבין הפאביה, הן ברמת הגודל והן ברמת המחיר. אני צופה שהשקתו תהיה במהלך שנה הבאה.

אני שמח ומקבל את הערתך בנושא האתר. אנו מבצעים לו פעולות שידרוג, ומאמינים שהאתר החדש יעלה בחודשים הקרובים. בכל מקרה לקחנו את הערתך בחשבון ותיקנו את הדרוש. תודה.


האם סקודה מתכננים להביא את ה-VRS ביבוא סדיר? האם תהיה אפשרות לבחור ידני או DSG?
אייל

תשובה: היי אייל. לצערי אני לא רואה השקה קרובה בישראל של דגם ה-VRS. סקודה עברה מהפך בשנים האחרונות והפכה ממותג נישה, הפונה לקהלים מסויימים ומצומצמים, למותג הפונה לקהל הרחב. שם אנו משקיעים את מאמצינו ומשאבינו. אולי בעתיד, כשתהליך זה יסתיים.

טרייד אין, מבצעים

שלום לך ברשותי רכב מסוג סקודה אוקטביה מודל 2008 דגם 1600 בנזין שאני מאוד מרוצה ממנו ברצוני לעשות טרייד אין ברכב מסוג סקודה פביה במחיר מבצע הדגם המפואר שמאוד מצא חן בעיניי. אני מוכן לעשות טרייד אין אבל המחיר שאני מקבל בעד הרכב שלי מאוד מוגזם הרכב שלי שווה 78000 ליסינג יד שנייה ועשה מעט קילומטרים והמחיר שדורשים הוא מתחת ל-20 אחוז. מדוע לא מאפשרים לרדת במחיר מינימלי אבל לא מתחת ל-23000 שקל? האם לא מסתכלים על הטיפולים במוסך ועוד לפני בדיקה? האם זה נראה הגיוני?
איתמר כהן

תשובה: איתמר שלום. ראשית חשוב לי לציין שאשמח לקבל את כל הפרטים המלאים שלך ולהעביר אותם הלאה לאנשי המכירות שלי כדי שיבדקו את העניין לעומק. ולשאלתך - יש הפחתות ברורות שמצוינות במחירון לוי יצחק כפי שטענו בפניך: 20% הפחתה על רכב ליסינג, והפחתת על מספר ק"מ וכד'. בכל מקרה אשמח לבדוק שוב את ההצעה שקיבלת. אשמח אם תשלח אליי את פרטיך ואני אעביר אותם לטיפול מחלקת המכירות שלנו.

אם כל שני וחמישי יש מבצעים חדשים על הרכבים, כל אדם שני שנכנס לסוכנות מקבל הנחה ובעצם כמעט אף אחד לא משלם "מחירון", למה להציג מחירון כזה? לא מדובר ברכב יוקרה כמו AUDI או BMW שמציגים רף מחירים גבוה משיקולי מיתוג שלאחר מכן מקבלים עליהם הנחה בגובה עשרות ואף מאות אלפי שקלים. למה כשאני נכנס לסוכנות סקודה בת"א ומקבל הצעת מחיר ונכנס לסוכנות סקודה בראשל"צ ומקבל הצעת מחיר, אני מקבל הצעות מחיר שונות? הרי בשורה התחתונה מדובר באותו יבואן שפונה לאותו קהל לקוחות - אם שילמתי על הפאביה 96 אלף שקל ושבוע אחרי שקיבלתי את הרכב פגשתי חבר שקנה בדיוק את אותו רכב אבל הזמין שבוע אחרי במסגרת מבצע ושילם רק 91 על אותו רכב בדיוק (אפילו אותו צבע), נראה לכם שאני אקנה אצלכם רכב נוסף?
רועי. ב

תשובה: רועי יקר. חשוב לי שתבחן את דבריך בקונטקסט הכללי של המתרחש בענף הרכב בשנה האחרונה. במידה ותבדוק את כל היבואנים, תוכל בוודאי לשים לב שאצל כולם, או לפחות אצל מרביתם יש מבצעים רבים, בנוסף לשת"פים רבים עם ארגוני לקוחות שונים. אתה תגלה שבאופן יחסי למתרחש, אנו בסקודה שומרים על מחירון יציב, וכלל ללא הבדלי מחירים בסוכנויות השונות. האמן לי שאין לי צורך להמציא מבצעים. אני כרגע במחסור במלאי ולא להיפך.

אם נדייק הרי שמתחילת השנה קיימנו בסך הכל 2 מבצעי פאביה ויטי, ושת"פ בן מספר שבועות עם שופרסל. אני מאמין שכוחו של מבצע הוא בתיחום גבולותיו ואכן גם מנושאים אלו יש כאלו שמרוויחים במידה וקנו בזמן הנכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רכב לעבודה, עברית שפה קשה

לאחר התלבטות ארוכה ובדיקה של הרכבים בשוק עברנו מהרנו קנגו לדורותיו [משנת 1994] לרומסטאר TSI החדש. מתנאי דלק מוכחים של 1 ל- 20 !! והבטחה מפורשת, ברורה וכתובה! של 1 ל- 16 ברומסטאר. בפועל 1 ל- 11! אנחנו רכשנו 2 רומסטאר TSI ובשניהם הצריכה זהה ועברו את ה-10,000 ק"מ הראשונים תגובתך הכנה בבקשה.
אחים חלילי

תשובה: האחים חלילי היקרים. אני מבין שמן הסתם רכשתם את הרכב לצרכי עבודה. כמו שציינתי קודם לכן, מנועי ה- TSI למעשה מציעים הכל. מתצרוכת דלק של מנועי 1.2 ליטר, הספק של 1.6 ומומנט של 1.8. לטעמי זה היתרון האדיר שלהם על הרכבים ההיברדיים והחשמליים, וזאת הסיבה שהם יהיו הדומיננטיים בענף העולמי בשנים הקרובות. רכב היברידי המספק תצרוכת חסכונית, אינו מספק דבר מהמומנט, הכח וההנאה שאפשר להפיק ממנועי ה-TSI. יחד עם זאת יש לזכור שמנוע ה-TSI הינו מוגדש טורבו, וככזה במידה ונוהגים בו על הקצה, במהירויות גבוהות, הרי שצריכת הדלק עולה בהתאם. אין לי ספק שאם תנהגו ברכב על פי כללי הנהיגה החסכונית, מנושא המהירות, ועד ניפוח הצמיגים, הרי שתצרוכת הדלק תשתפר דרמטית. האמינו לי שצריכת הדלק של מנועי ה-TSI נבדקה בכל העולם על ידי גורמים אובייקטיבים והינה חסכונית. שוב - בנהיגה המתאימה.

לא מבטאים נכון את שם המכונית בארץ. כמי שחי שנים רבות בצ'כיה ובמדינות רבות באירופה אני נשאל כל הזמן אותה שאלה. מדוע אתם הישראלים אומרים סקודה ולא שקודה כמו בשאר העולם? האות Š היא בצ'כית שין ולא סמך. אם יודעים להגות פז'ו ולא פאוגאות רנו ולא רנאולט מדוע לא יודעים להגות בצ'כית ''שקודה''? בעבר למכונית הקוריאנית קראו בארץ קאיה הקוריאנים מחו וזה תוקן לקיה. זה מאוד צורם באוזן לאירופים לשמוע את ההגוי השגוי.
מיכאל

תשובה: מיכאל שלום, אכן אתה צודק. האמירה המדוייקת בצ'כית היא שקודה. אנו לא היחידים בעולם ההוגים את שם המותג כך, בגלל נושא השין. היצרן מודע לזה, ואפילו רבים מעמיתיי בעולם הוגים את שם היצרן כסקודה.

יטי דיזל 4X4 הילוכים ידניים מיועד לקהל יעד של אוהבי טיולים לא מפונקים, מדוע הוא מופיע רק בגרסת צבע שחור וזהב צפונבוני ולא פרקטי בשטח? (למשל אין לבן) דבר נוסף יש בעולם ערכות מורשות, להגבהה של היטי לשפר מרווח גחון, מדוע סקודה בישראל מתעלמים מכך?
יובל

תשובה: יובל היי, תודה על הערתך החשובה. חשוב לי לציין כי לקחתי אותה לתשומת ליבי. מותג סקודה עושה את צעדיו הראשונים בתחום השטח, בארץ, ובעולם. אין לי ספק שאנו לומדים, ועוד נצטרך ללמוד. בכל מקרה בעתיד ננסה להביא
בעתיד צבעים נוספים. בנוגע לשאלתך בנושא הערכות המורשות, אכן ערכות כאלו קיימות ואנו בימים כאלו בבדיקה מול היצרן בנוגע להבאתם לארץ. ההחלטה תתקבל בהתאם לשיקולי מחיר סופי ללקוח ורמת הביקוש הקיימת.

אחריות יבואן, שירות

מדוע באירופה האחריות ל-4 שנים ובארץ רק שנתיים?
אורי

תשובה: אורי שלום, הערתך אינה נכונה. האחריות באירופה ובארץ ברמת היצרן הינה שנתיים בלבד או 200,000 ק"מ. יכול להיות שישנם דילרים מקומיים באירופה המציעים את הרחבת האחריות, זאת בתשלום נוסף כמובן.

מדוע אי אפשר לקבל במוסכי פולקסווגן טיפולים למכוניות סקודה?
אילן מישר


תשובה: אילן היי, קונצרן VW מכיל מותגים רבים כידוע לך, ואלו מתקיימים בהפרדה מוחלטת. לא רק ברמת השיווק, אלא גם ברמת הדגמים. הצרכים, ברמת השירות, לרכבי סקודה אינם זהים לאלו הנדרשים ברכבי פולקסווגן למשל. מכאן מגיעה ההפרדה. יחד עם זאת קיימים לא מעט מוסכים בארץ המציעים טיפול בשני המותגים במקביל.

שמי יניב ואני עובד בגוף ציבורי גדול ומתוקף תפקידי אני מטפל ואחראי על הרכבים של הבכירים. לפני שנתיים החלפתי את כל ציי הרכבים ממזדה לסקודה אוקטביה. אנחנו מנסים גם עכשיו לרכוש רכבים ונתקלים בסירוב כי אין מלאי. לפני חודשיים עמיתה לעבודה רצתה להחליף רכב מהונדה ושאלה את דעתי המלצתי לה על אוקטביה 1.8 טורבו היא שמעה שצריך לחכות 3 חודשים נבהלה וקנתה שוב הונדה נכנסתי לסניף של סקודה עם מישהי מהעבודה שרוצה לקנות רכב, שכנעתי אותה לקנות סקודה ופה אני כבר התייאשתי נאמר לה כמעט חצי שנה המתנה! נראה לי שזה אבסורד לחכות תקופת זמן כזו אפילו למכוניות בהזמנה אישית לא מחכים ככה בעידן שבו התחרות גדולה וכל חברה מפתה לקנות את הרכב שלה. צ'מפיון יורה לעצמה ברגל שככה צריך לחכות. האם זה באמת זמן ההמתנה כיום ומה יהיה בעתיד?
יניב

תשובה: היי יניב, כפי שעניתי לרבים מעמיתך לפורום אשיב גם לך. הלוואי שהייתה לי דרך לפתור את עודף הביקוש לרכבים שלנו. הייתי מאוד שמח, ובדרך הייתי גם מוסיף עוד מספר אלפי מסירות ברמה השנתית. ברור לי שזה אינו מצב טבעי או חיובי. אני יודע שזה נראה מוזר, אך אנו משקיעים ימים כלילות, במאבק ואפילו בתחנונים ליצרן בנסיון לקבל עוד הקצאות. המחסור וההמתנה הינם עולמיים והיצרן עצמו מתמודד עם מחסור בכל השווקים. כמו שציינתי קודם, פתיחת מפעלים עולמיים חדשים, שיובילו להגברת הייצור מצד היצרן יעזרו לפתור את בעיית המחסור. אני מאמים שההקלה תורגש לקראת אמצע שנה הבאה.

את מי מבחירי שוק הרכב בישראל תרצו לשאול שאלות? ספרו לנו על כך בדף הפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully