וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלק שוב מתייקר

אבי בר-אלי

27.7.2011 / 9:43

הערכות: לאחר חודשיים של הוזלות הדלק יתייקר ב-25 אגורות לליטר ב-1 באוגוסט. מחיר ליטר בנזין 95 יעמוד על כ-7.5 שקלים

לאחר חודשיים רצופים של הוזלה, צפוי הדלק להתייקר בשבוע הבא בטווח של 23-27 אגורות לליטר. זאת, בעקבות התייקרות מחיר חבית נפט בעולם אשר תקוזז בירידה של כ-2 אחוזים בשער הדולר לעומת השקל. לפיכך, צפוי מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן להתייקר בשיעור של 3-3.5 אחוזים, ולעמוד על 7.44-7.49 שקלים.

עם זאת, אין מדובר בנתונים סופיים, שכן חישוב מחיר הדלק עדיין מתנהל בימים אלה, ויסתיים רק בסוף השבוע. חישוב זה משקלל את ממוצע עסקות הבנזין באירופה במהלך חמשת ימי העסקים האחרונים בכל חודש - ובמכפלת התוצאה בשער הדולר שביום החמישי לחישוב.

מחיר הדלק רשם בחודשיים האחרונים ירידה של 6.6 אחוזים לאחר השיא אליו הגיע במאי השנה (7.62 שקלים לליטר). למרות ההוזלה הגדולה יותר במחיר הנפט, עדיין לא נמחק הייקור שנרשם השנה במחיר הבנזין, אשר עמד בינואר על 7.14 שקלים לליטר. זאת, משום שרכיב המס במחיר הבנזין לצרכן עומד על 54.3 אחוזים.

במקביל, ממשיך להתעכב פרסום החלטת משרד התשתיות לגבי הפחתת מרווח השיווק של חברות הדלק. כפי שפורסם ב-TheMarker, מוערכת הפחתה זו בטווח של 15-18 אגורות לליטר, מתוך מרווח השיווק שגובות היום החברות בסך 71 אגורות לליטר (9.8 אחוזים ממחיר הדלק לצרכן).


מה תהיה מחאת התחבורה הבאה?

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully