וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהירות המותרת היא רק המלצה

סקר בבריטניה מורה שהנהג הממוצע נוסע במהירות מופרזת כ-18 אלף פעמים במהלך חייו, ויהיה מעורב ב-35 תאונות דרכים

אם חשבתם שרק לישראלים הרגלים מקולקלים מאחרי ההגה, תחשבו שוב. מסקר שנערך לאחרונה בבריטניה, מסתמן כי הנהגים באי המלכותי לא מייחסים חשיבות למהירות המצוינת בחוק. לפי נתוני אתר השוואות הביטוח 'גו-קומפר.קום, עובר הנהג הבריטי את המהירות המותרת בחוק יותר מ-18 אלף פעם בחייו. הדו"ח פורסם על רקע אירועי חופשת הקיץ של הילדים במסגרת תכנית בטיחות בדרכים, המבקשת מהנהגים להפחית את מהירות הנסיעה בערים מתחת ל-40 קמ"ש. המחקר בדק כ-2,000 נהגים בחישוב לפי ותק של 61.5 שנים על הכביש.

על פי פרסומי האתר, ארבעה מתוך חמישה הורים חרדים לשלום ילדיהם בתום שנת הלימודים, ומודאגים מהאפשרות לתת להם לשחק ברחוב, בסמטאות ובשכונות. מתוך הנתונים עולה, כי נהג בריטי יחווה בכל תקופתו על הכביש כ-81 מקרים של "כמעט פגיעה באדם או בחפץ", וכן יהיה מעורב ב-35 תאונות דרכים, מרביתן עלולות להתרחש בתוך תחומי העיר במהירות נמוכה.

המחקר מצא כי נהג ממוצע עובר מרחק של 300 אלף מיילים (כ-485 אלף ק"מ) בחיים, המתורגמים ל-12 הקפות סביב כדור הארץ. המרווח לטעויות על פי ג'ון מיילס, מנהל המחקר מאתר האינטרנט, גדול מאוד ויש להקפיד על ריכוז בתוך הרכב ולהמנע מהסחות דעת. "אנשים מתייחסים לרכב שלהם כבית מחוץ לבית. לא רק המהירות הגבוהה גורמת לתאונות דרכים, גם ההתעסקות הבלתי פוסקת במכשור, בילדים, באוכל. אי אפשר לעשות ג'אגלינג באמצע הנהיגה – חייבים להיות ממוקדים בכביש".

מחקר נוסף שבוצע על ידי חברת 'Weetabix' מעלה נתונים נוספים וחמורים אודות הרגלי הנהיגה בבריטניה. לפיו פרסומיו, כמעט 14 מיליון נהגים בריטים דיווחו שהיו קרובים מאוד להירדם במהלך הנהיגה. ארבעה אחוזים מתוכם, כ-1.7 מיליון נהגים, הודו שנפלו לנמנום קצר תוך כדי נהיגה והתעוררו בבעתה. עוד נתון מעניין, אולם קצת משונה שהסיק האתר, הניב כי ב-62 שנים בוכים בני האדם ברכב כ-85 פעמים, ונשים מאפרות עצמן בראי הפנימי כ-363 פעמים, כ-20 אחוז מכך כשהרכב נמצא בתנועה.

"מה שמדאיג את הנהגים זו לא הנהיגה עצמה, אלא מה שמסביב וכל העולם העשיר שאופף אותם. זה בסדר אם אתה עומד בצד הדרך ומסדר ומארגן את העניינים שלך. אבל בטח לא כשאתה מנווט את הרכב בתוך תנועה", מוסיף מיילס.

עם יד על הלב - אתם נוסעים מעל המהירות המותרת או שומרים על החוק? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד מחקרים וסקרים בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully