וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה מבטלת מצלמות מהירות

נציגי המחוז העמוס ביותר באוסטרליה עתרו למשרד התחבורה המקומי בכדי להסיר 38 מצלמות מהירות. "אין בהן כל תרומה להפחתת תאונות דרכים"

נציגי ממשל ממחוז ניוסאות' וויילס באוסטרליה, המדינה המאוכלסת ביותר ביבשת, הגישו בקשה למשרד התחבורה המקומי לבטל 38 מצלמות מהירות שהוצבו ברחביה מתוך 141 מצלמות שמותקנות באיזור. זאת לאחר שבמחקרים במסגרתם נבחנה תרומתן להורדת שיעור תאונות הדרכים במקטעים המבוקרים על ידן, נחשף כי לא חל שינוי ברמת הבטיחות ומכסת הנפגעים בתאונות דרכים לא פחתה. בכך מצטרפת אוסטרליה לבריטניה שמסירה או משתקת מצלמות מהירות מאותן הסיבות.

את הפנייה להורדת המצלמות הגיש ראש מנהל הבטיחות בדרכים של המחוז פיטר אשטרסט. זאת לאור תלונות רבות מצד הנהגים, לפיהן המצלמות משמשות כמקור הכנסה לאוצר ותו לא. אף על פי כן, נותר ראש המנהל משוכנע בדעתו כי יש בהן צורך חיוני לבטיחות הנהגים. "ברמת הכלל, מצלמות מהירות מתקנות את דפוסי ההתנהגות של הנהגים ומשפרות את הבטיחות". לראייה, הוא מציין, כי במקומות אחרים הופחתה כמות תאונות הדרכים ב-26 אחוזים, ומספר מקרי המוות צנח ב-67 אחוזים לאורך תקופה של כשלוש שנים.

מועצת הבטיחות בניוסאות' וויילס הביעה על רקע העתירה התנגדות להסרת המצלמות, אולם באופן מפתיע היה זה שר התחבורה האוסטרלי, דנקן גאי, שתמך בעקירתן והורדתן מהדרכים לאלתר, נוכח דיווחים שמעלים סימן שאלה אודות יעילותן של 38 המצלמות. "תחת הממשלה המהכנת, נגמרו הימים שבהם מצלמות המהירות תחלובנה את הנהגים בלי הבחנה". עוד מוסיף גאי כי להערכתו הורדת המצלמות תעלה למדינה כ-10 מיליון דולרים הפסד הכנסות, שמקורן מקנסות ודוחות.

בישראל, אין כרגע שינוי במדיניות ההחמרה כלפי הנהגים, ואין סימן לביקורת הלגיטימית שמופנית נגד המצלמות הפזורות במדינות כבריטניה ואוסטרליה. בכבישי הארץ מרובי התאונות ממשיכים לנקוט נגד הנהג באותה שיטה שנויה במחלוקת לפיה מהירות היא הגורם מס' 1 לתאונות דרכים.

בשנה האחרונה תוגברה האכיפה במסגרת מערך 'א-3' של פרויקט הבקרה האלקטרונית. במסגרת התהליך, תוצבנה מאות מצלמות מהירות, כ-300 במספר (מקצתן מצלמות רמזור), אשר לא מתגלות על ידי כל אמצעי זיהוי ומספרן יעלה בתוך שנים בודדות. בחודש מאי האחרון הותקנו 14 המצלמות הראשונות בתל-אביב, אשקלון ובכבישי הצפון.

הצביעו וחוו דעתכם: האם מצלמות מהירות תורמות למניעת תאונות, או שמא עושים עלינו קופה?

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully