וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו משיקה את המכונית החשמלית

ה-i3 וה-i8 של ב.מ.וו תעמודנה בראש תת המותג החשמלי האקולוגי, עם פניה לנהג העירוני ולשוחרי הנהיגה הספורטיבית

קצת לפני הבכורה הרשמית בתערוכת פרנקפורט, חושפת ב.מ.וו שתי מכוניות ראשונות במסגרת המיזם החשמלי של תת-המותג i (לשעבר מגה סיטי) אותו חנכה אשתקד – i3 ו-i8. הראשונה והמיועדת לשימוש בערים ובשכונות הפקוקות תצויד במערכת הנעת חשמל טהרנית, ואילו הספורטיבית חמושה במנוע בנזין ומנוע חשמלי (כלאיים) כדי להעניק לה ביצועים גבוהים יותר. ה-i3 תצא לאור כשנה לפני ה-i8 ותגיע לכבישים במהלך 2013. שתי המכוניות תורכבנה במתחם החברה הגרמני בלייפציג.

במהלך החודשים הקרובים ולקראת 2012 תציג ב.מ.וו לפחות עוד שלושה כלי רכב בתת-המותג החשמלי שלה. אולם, בינתיים תהיינה i3 ו-i8 הראשונות מטעם ב.מ.וו שעליהן מוטלת המשימה להפחית את זיהום האוויר ובו בעת לעמוד בתקנות ה-CO2 (פחמן דו-חמצני) המבוקרות על ידי האיחוד האירופי. "הן נולדו לעידן החשמלי. זהו עוד ציון דרך בתולדות קבוצת ב.מ.וו. כמנכ"ל החברה, וכמהנדס, אני מאוד גאה במה שהשגנו כאן ובפרויקט בכללותו", כך אומר רורבט ניידהרופר. שתי המכוניות מוגדרות כאב טיפוס, אלא שלמעט גורם הזמן הן בשלות לעלות על הכביש בכל רגע נתון, בהתחשב כמובן בפרישת עמדות הטעינה.

המכוניות

ה-i3 האורבאנית מוצהרת כמכונית קומפקטית, ולמעשה ממשיכה את פיתוח הדור החשמלי שהחל עם המיני E והוכרז לאחרונה בסדרה 1 החשמלית שנמצאת בסבב ניסויי ציי רכב באירופה. היא מוצעת עם ממדים צנועים למדיי (בסיס גלגלים רשמי 2.57 מ') אך עם חלל עשיר בפנים התא ומסביב. דלתות המכונית נפתחות בדומה לכרכרה, מה שמכונה בלקסיקון הענף - Coach Doors, כאשר המעטפת החיצונית עוטה קרבון (סיבי פחמן) כדי לשמור על משקל נמוך וגוף חזק ועמיד בעת תאונות. הסוללות מסוג ליתיום-יון מותקנות תחת המכונית בחלקה האמצעי-אחורי, ומוגנות על ידי שכבת אלומיניום. משקלה ללא נהג עומד על 1.3 טון בקירוב.

המנוע חשמלי מותקן על הסרן האחורי. הספקו עומד על 170 כ"ס והוא מאיץ בה ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות, כך לדברי החברה. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-150 קמ"ש, מה שלכאורה מספיק ליציאות קצרות ובינעירוניות. הסוללות תספקנה טווח נסיעה לכ-130 עד 160 קילומטרים בטעינה מלאה: "זוהי מכונית שמשנה את חוקי העיצוב והחומרים. היא מסמנת את תחילת הייצור המסחרי של המכונית החשמלית של ב.מ.וו שברובה עשויה מסיבי פחמן". כך מסביר קלאוס דרגייר, מנהל פיתוח ביצרנית.

ה-i8 כאמור גם כן מסווגת עדיין כקונספט, ואף בשלבים פחות מוגמרים מאחותה העירונית. היא נחשפה חלקית בשתי פעימות בתערוכות אירופה (ב.מ.וו ויז'ן, זוכרים?). אלא שכעת, שנתיים לפני בכורתה על אספלט גרמני, ב.מ.וו תציג מהדורה כמעט סופית שלה בטכנולוגיית שקע-תקע, בתערוכת פרנקפורט לצד שלל מערכות אקולוגיות חדשניות.

ה-i8 נעזרת במערכת מתוחכמת המושתתת חלקית על המנוע החשמלי של ה-i3, אך הפירוד בינו ובין המנוע החשמלי בחזית למנוע הבנזין מתורגם לעוצמה גמישה שעוברת לגלגלים וחלוקת משקל אידאלית של 50-50 בשני הקצוות. מנוע הבנזין לו שלושה צילינדרים בלבד, מצליח לנפק יחד עם חטיבת הכוח החשמלית הספק מרשים של 349 כ"ס וישגר אותה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות, שעה שמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על שלושה ליטר לכל 100 קילומטרים (33.3 ק"מ לליטר).

ב.מ.וו מספרים על מרכב מבוסס שתי דלתות, ומקום הושבה לשניים מלפנים ושניים מאחור. מערכת ההינע החשמלית תוכל להסיע את ה-i8 למרחק קצר יחסית של 40 קילומטרים בהזנת הסוללות, מה שתואם את היערכות החברה להתמודד על לב הרוכשים בתחום העירוני. בכל זאת, אחרי האצות ופיתולים מחוץ לערים, צריך לחזור להטעין אותה מחדש.

עוד חדשות בוואלה! רכב

בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully