וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוט אלקטרוני ידווח על זמני הגעת אוטובוסים

ירון אדרי

1.8.2011 / 12:15

משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים יחלו להפעיל בתחנות אוטובוסים בינעירוניות שילוט אלקטרוני שידווח על זמני הגעה בדיוק של שניות

משרד התחבורה ו'החברה הלאומית לדרכים' (מע"צ החדשה) החלו להציב שלטים אלקטרונים בסמוך לעשרות תחנות אוטובוסים בינעירוניות, אשר יספקו מידע בזמן אמת על זמני הגעת אוטובוסים לתחנה. השילוט שיחל לפעול בשבוע הבא, יתואם עם מספר מפעילי תחבורה ציבורית בו זמנית באמצעות טכנולוגית GPS והמידע יינתן בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית. השלט שגודלו 3.5 מ' על 70 ס"מ עליו גם מפת הקו הרלוונטי, מופעל באנרגיה סולארית המספיקה ל-15 ימים בתנאי חשיכה.

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, השילוט החדש נותן מענה מלא לדוברי שפות שונות ולאוכלוסיות מיוחדות כמו עיוורים וכבדי ראייה באמצעות מערכת קולית. הנתונים עצמם מתקבלים מרכיב GPS המותקן באוטובוס ואשר שולח מידע למרכז הבקרה על מיקומו המדויק בכל רגע נתון. הנתונים משודרים למסך האלקטרוני בתחנה וכך יכולים הנוסעים לדעת את זמני ההגעה של האוטובוס בדיוק של שניות.

"מתן מידע בזמן אמת יסייע לנוסעים בצמצום תחושת האי ודאות על זמני ההגעה של האוטובוס וישפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית", כך מוסר כץ. לדבריו מוסיף מנכ"ל החברה הלאומית האדריכל שי ברס כי "השילוט האלקטרוני נותן משמעות חדשה לביטוי 'אוטוסטראדת המידע' מאחר והוא יוצב לאורך האוטוסטראדות ויעביר לנוסעים מידע בזמן אמת".

התקנתם של 100 שלטים ראשונים בתחנות האוטובוסים הבינעירוניות תושלם עד סוף השבוע הנוכחי. עד כה הותקנו שלטים בצומת יהוד, צומת חולון, צומת הטייסים, תל השומר, רמת פינקס, צומת מסובים, נווה מונסון, צומת סגולה, ירקונים, מגשימים, בארות יצחק וצומת אל על. כמו כן הותקנו מספר שלטים בתל אביב בדרך בגין ובשדרות רוקח כשבנוסף יותקנו בעיר 20 שלטי מידע נוספים. לאחר בחינת המערכת יותקנו בכל אחת משלוש השנים הבאות כ-1,000 שלטים ברחבי המדינה.


עוד על תחבורה ציבורית בוואלה! רכב

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully