וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבלום מכונית בגלי המוח

טכנולוגיה חדישה מונחית לפי קריאת אותות מהמוח, תדע להאט את המכונית חלקיקי שנייה לפני שהנהג לוחץ את דוושת הבלם, ולחמוק מתאונת דרכים

חוקרים מהמכון הטכנולוגי בברלין מפתחים טכנולוגיה מתוחכמת שתסייע להם משמעותית בצמצום תאונות הדרכים, על ידי חיבור אלקטרודות למוח. באמצעות שיטה המבוססת על 'אלקטרואנצפלוגרם' (או EEG), המערכת תדע לעצור את המכונית לפי האותות החשמליים המועברים במוחו של הנהג. מכאן שיופחת המרווח שנותר בין כוונת הנהג להאט את המכונית לבין רמיסת דוושת הבלם בהכנה לעצירה. בפשטות - אם חשבת לבלום, היא תקדים לעשות זאת לפניך.

במסגרת המחקר חיברו החוקרים 18 משתתפים למערכת ה-EEG, והושיבו כל אחד מהם בסימולטור נהיגה. המטרה הייתה לאתר את החלקים הפעילים והערניים ביותר במוח שאחראים לתגובת הבלימה בזמן אמת. פעילות 'מיואלקטרית' (EMG) הנגרמת בגוף כתוצאה מהתכווצות שרירים בחלק המרכזי-תחתון של הרגליים לפני תנועה, נקלטה אף היא כדי לתעד את האירועים מציינים החוקרים. במהלך הסימולציה, נתבקשו הנהגים לשמור על מרחק של כ-20 מטר מהרכב מלפנים במהירות קבועה של 100 קמ"ש.

בכל כמה מקטעים משולבים בעיר ומחוצה לה, בלם הרכב הנשלט על ידי מחשב בלא כל התרעה מראש. כך שהנהגים אולצו להגיב במהירות ולהימנע אינסטנקטיבית מלהיקלע אל תאונת דרכים. המערכת אספה את הנתונים והקליטה את יכולת הנהגים להגיב למתרחש מול העצמים על הכביש, החל מרגע עזיבת דוושת ההאצה, המעבר לדוושת הבלם והלחיצה עליה ברגע הקריטי.

לפי ניתוח הנתונים מקרב המכון הגרמני, שימוש במערכת קריאת האותות במוח אוצר את היכולת לשפר את זמן התגובה בכ-130 מילישניות. מה שלהערכתם מתורגם להפחתה של 3.66 מטרים במרחק העצירה ב-100 קמ"ש, שהם כממדיה של מכונית קומפקטית משפחתית ממוצעת. הפרש זה לדברם, הוא בדיוק הפער בין תאונת דרכים לבין עצירה ברגע האחרון.

"אנו שוקלים כעת לבדוק את המערכת ברכב אמיתי", כך סטיבן האוף אחד מראשי החוקרים המספר כי בקרוב תבוצענה מספר טכניקות שתתאמנה את המערכת לרכב רגיל. יחד עם זאת הוא אומר, שאם וכאשר היא תכנס לשימוש שגרתי, יעבדו אותה אותה בצורה כזאת שלא תטריד את הנהגים בכל כמה מטרים באזהרות קוליות, אלא תצורף למערכות בטיחות קיימות ותתגבר את המטעפת הבטיחותית. "זהו עוד צעד חשוב בדרך לנהיגה בטוחה, רגועה וערנית יותר", הוא מוסיף.

עוד טכנולוגיות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully