וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של טויוטה בטוח יותר

טויוטה פיתחה טכנולוגיות בטיחות מודרניות לכלי הרכב החדשים; תאורת חזית אדפטיבית, בקרת לחץ דם לנהג, ומערכת מתוחכמת למניעת התנגשות

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

טויוטה הכריזה על השלב הבא בטכנולוגיות הבטיחות בכלי הרכב העתידים להפציע, תוך שהיא מתמקדת בהגנה על הולכי רגל ונהגים פנסיונרים. זאת על פי הבחנות וסטטיסטיקות על פיהן כמות הנפגעים בתאונות דרכים גדלה משנה לשנה בטווח גילאי 65 ומעלה, במיוחד בקבוצת הולכי הרגל המהווים נתח שמן ממספר נפגעי תאונות הדרכים ביפן. טויוטה הקימה עבור כך מתקן מחקרי בשיתוף בתי החולים בצפון ארה"ב, על מנת לקדם פתרונות במהירות.

המערכת הראשונה שתזכה לשדרוג ניכר היא ה-PCS (סימול ל-Pre-Crash Safety), המבקרת מרחקים מכלי רכב ופועלת לצמצם את הנזק שנגרם בעקבות התאונה, אולם היא אינה מסוגלת להפעיל בקרים אקטיביים בכל זמן נתון. כעת, כל המערך משודרג במערכות ראייה מתוחכמות וחיישנים, כולל מצלמות מובנות, אשר תפקידן להעביר אינפורמציה רציפה למחשב הבטיחות של המכונית. בסיוע מרכיבים אלה המכונית תוכל לחמוק מפגיעה בעצמים, להגביר את העוצמה על דוושת הבלם בגפה ולנטר סטיות מנתיב.

ההתקן השני הותאם כדי לשפר לכם את הראייה בכביש בתנאים חשוכים. אמנם טויוטה הקפידה לחמש את כלי הרכב שברשותה בתאורה חדה יותר בשנים האחרונות, במסגרת טכנולוגיית ה-ADB (סימול ל-Adaptive Driving Beam), אולם זו טרם נכנסה לשימוש נפוץ בכלי-רכב עממיים. אחרי המקצה האחרון, היא טוענת שמלבד החלפה אוטומטית למניעת סינוור כלי רכב חולפים, זריקת האור תהיה מדויקת יותר וניתן יהיה לעשות שימוש בתאורה גבוהה במרחק קרוב מאוד, מבלי לסנוור את הנהגים ממול.

הולכי רגל ירגישו מהיום בטוחים יותר אם חלילה תתנגש בהם מכונית טויוטה. כדי לעמוד בתקני בטיחות מחמירים בהגנה על עוברי אורח בערים (בעיקר, אבל לא רק), טויוטה תכננה מכסה מנוע גמיש ,שמפחית את הנזק שנגרם לגוף האדם. בזמן תאונה, חלקו האחורי של מכסה החזית מתרומם כדי להרחיק את המפגש עם בלוק המנוע, כך ששטח הפגיעה מפוזר על מרחב גדול יותר. טכנולוגיות מסוג זה כבר ראינו במספר מכוניות מבית יצרניות מתחרות.

עוד פטנט נחמד לגיל הזהב, או לאנשים שסובלים מבעיות קרדיו וסקולריות, אמור לפעול כמעין "אח גדול", ולבדוק שלא איבדתם הכרה לפתע באמצע הנהיגה. הפתרון מיושם באמצעות פדים רגישים למגע שהותקנו על גלגל ההגה ומפקחים על פעילות הלב והדם, ושולחים התראות ללוח המחוונים במקרה של מצוקה. במקרה זה, מקווים כי הנהג יספיק להאט את המכונית בצד הדרך ולהזעיק עזרה לפני שיהיה מאוחר מידי.

מתי נזכה לחוות ממערכות אלה? נקווה שבמהלך השנה הבאה.

עוד טכנולוגייה ובטיחות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully