וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i30 החדשה נחשפה

ירון אדרי

10.8.2011 / 11:33

יונדאי חושפת את הדור השני לקומפקטית האירופית i30 כשהחידוש הגדול ביותר הוא בעיצוב. פולקסווגן גולף צריכה להתחיל לחשוש?

תערוכת פרנקפורט 2011 מתקרבת בצעדי ענק, ויצרניות הרכב מנצלות את הזמן שנותר כדי להעניק לנו עוד ועוד רמזים ומידע על תוכניותיהן. מי שעבורה מהווה התערוכה קרקע חשובה היא יונדאי, שחושפת לראשונה את הדור השני לקומפקטית i30, המכונית שבכל רמ"ח אבריה מדברת אירופה. על הכוונת שלה – פולקסווגן גולף.

יונדאי מוסרת כי ה-i30 החדשה תוכננה מחדש במטה הטכני האירופי של החברה ברוסלסהיים גרמניה. שום פרט לגביה לא נמסר עדיין, אולם סביר להניח שהיא לא תהיה שונה מקודמתה שהושקה ב-2007. מידותיה לבטח תצמחנה במקצת, אך בכל הקשור ליחידות כוח ותיבות הילוכים היא תמשיך להשתמש בהיצע הקיים. אלא שלנוכח מנועי היצרניות המתחרות, טורבו צנומי נפח בעיקר, לא נתפלא אם היא תקבל בהמשך מנועים ידידותיים יותר לסביבה, בנזין ודיזל.

ה-i30 מציגה את שפת העיצוב הזורם של היצרנית שהופכת אותה לבולטת וייחודית הרבה יותר מקודמתה, שבכל הזדמנות נאמר עליה שהיא חיקוי זול של ב.מ.וו סדרה 1. שפת העיצוב החדשה זכתה לביקורות חיוביות בדגמים שכבר הושקו ובראשם רכב הפנאי ix35 וכן המשפחתית הגדולה i40 שכבר נחשפה אולם טרם הגיעה למחוזותינו.

את הנוכחות המודגשת מעניקה חזית המכונית שממשיכה דרך בתי הגלגלים והדלתות עד לחלקה האחורי של i30, שטרם נחשף במלואו. באיור המקדמי נראה כי שמשת המכונית ממשיכה מעלה מעבר לסטנדרט וברמות האבזור הגבוהות יתכן שיוצע גג פנורמי כמו גם פריטים נוספים.

יונדאי i30 תמשיך להיות רבת המכר של היצרנית הדרום קוריאנית באירופה, ובחברה מקווים כי העיצוב החדש יוסיף לה משהו שעד כה היה חסר לה. היא תיוצר במפעל החברה בצ'כיה ועל פי התוכניות תעזור ליונדאי להגיע באירופה לרף מסירות של חצי מיליון מכוניות מכל דגמיה עד שנת 2013. עם עיניים פוזלות לכיוונה של גולף ושאר הקומפקטיות האירופיות כמו פורד פוקוס או פיג'ו 308, צפוי לה מאבק קשה על ליבו של האירופי הממוצע. תאריך השקה מדוייק טרם נמסר, ועדיין לא ידוע מועד הגעתה לישראל.


עוד על יונדאי בוואלה! רכב

בואו לדבר על יונדאי בפורום וואלה! רכב

מה דעתכם על היונדאי החדשה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully