וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב מלחמה עושים עם לייק?

ירון אדרי

11.8.2011 / 13:01

חברות 'דסאו סיסטמס' ו'לוקאל מוטורס' הבינלאומיות פיתחו רכב תומך קרב באמצעות שיתוף קהילתי מקוון. הלייק ינצח את המלחמה הבאה?

הרשתות החברתיות הביאו למפלתם של עריצים (מובארק), הורדת מחירים (קוטג') ובעיקר קיבצו דעות של אנשים לכדי מטרה אחת ופעולה. אבל האם היתרון בקיבוץ דעות לכדי מחאה חברתית יתאים גם למלחמות של המחר? על פי רכב הקרב FLYPMode, כנראה שגם במאבק בין כוחות צבאיים משוריינים ינצח ה'לייק'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם רכב מלחמה אפשר לייצר בזכות שיתוף חברתי? FLYPMode/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת 'דסאו סיסטמס' (Dassault Systems) המעניקה פתרונות תלת ממד וניהול חיי מוצר תציג יחד עם יצרנית הרכב האמריקנית 'לוקאל מוטורס' (Local Motors) את רכב תומך הקרב של העתיד. אלא שכל תהליך הפיתוח והתכנון נעשה באופן מקוון במשותף עם קהילה המונה כ-12 אלף מתכננים ואוהדים. המטרה העיקרית הייתה להציע רכב צבאי שישמש למשימות מודיעין צבאי ופינוי ואספקה לשדה הקרב.

כ-150 רעיונות עלו בסך הכל במסגרת השיתופית ועל כל אחד מהם הגיבו האוהדים, כל אחד בהתאם לרקע שלו – אנשי עיצוב, לוחמים, מהנדסים וכו'. כמו בשיטת קוד פתוח, כל אחד הציע והוסיף לרעיון הכללי עד שהוחלט כי רכב הקרב הטוב ביותר הוא ה-FLYPMode אותו הגה ויקטור גרסיה. מרגע הצגת הקונספט ועד ייצור אב-טיפוס חלפו שישה חודשים בלבד, גם כן תודות לשיטת השיתוף, וזה יעמוד כמוצר משלים עבור צבאות שיתעניינו בו.

"שתי החברות רואות את עתיד יצירת מוצרים כמבוסס על תהליך פתוח, בו אנו זוכים בחוכמה מההמונים על מנת לספק מוצרים רלבנטיים באמת. לא יכולנו להשיג אותה תוצאה בפרויקט זה בלי כלי תכנון אינטואיטיבי ושיתופיות, ותמיכת דאסו סיסטמס", כל לדברי ג'יי רוג'רס מנכ"ל לוקאל מוטורס. גלעד פרידמן מנכ"ל דסאו סיסטם בישראל מחזק ומוסיף כי לשיתוף החברתי יתרון גדול. "יצירה שיתופית של מוצרים דורשת גישה הוליסטית חדשה לפיתוח מוצר. המוצר הסופי יהיה מכוונן באופן הדוק יותר לצרכי שוק אמיתיים".


חדשות וואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

ממשיכים לדבר על זה גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully