וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם חיים בזכות בקרת היציבות

ירון אדרי

14.8.2011 / 16:27

מחקר של איגוד הבטיחות האמריקני NHTSA: מערכת בקרת יציבות מצמצמת את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים קטלנית ב-18 אחוזים

על תרומתה של מערכת בקרת יציבות לבטיחות בדרכים כתבנו לא אחת, וכעת אנו מקבלים עוד חיזוק רשמי שמוכיח זאת. איגוד הבטיחות האמריקני NHTSA מפרסם תוצאות מחקר שערך לפיו הפחיתה המערכת החשובה את מספר תאונות הדרכים בארה"ב בשישה אחוזים על פני תקופה של 12 שנים. זאת בהמשך למחקרים קודמים שבוצעו גם באירופה, בהם נמצא כי המערכת תורמת אף יותר להצלת חיים בכבישים.

מתוך המחקר עולה כי מערכת בקרת יציבות תורמת כאמור להפחתה במספר התאונות, ובאופן משמעותי יותר בהפחתת תאונות דרכים קשות. מספרים מלמדים כי חלה ירידה של 23 אחוזים במספר התאונות הקטלניות בהן מעורבות מכוניות נוסעים ו-20 אחוזים בתאונות כלי רכב מסחריים, והמשמעות לכך היא הצלתם של אלפי בני אדם. בסך הכל, מערכת בקרת יציבות מפחיתה את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים קטלנית ב-18 אחוזים.

מערכת בקרת יציבות הוצגה לראשונה בסוף שנות השמונים במכוניות יוקרה גרמניות. היא נכנסה אט אט לשימוש סדרתי ועם השנים חלחלה גם לדגמים עממיים ובשנים האחרונות ניתן למצוא אותה כאביזר סטנדרטי כבר בגרסאות בסיס ובמכוניות קטנות. בשנת 2010 הפכה ישראל למדינה הראשונה בעולם המחייבת המצאותה של המערכת בכל מכונית חדשה שנמכרת. לצערנו, למרות זאת לא חל שינוי משמעותי בהפחתת הקטל בדרכים ובהסתך על המחקר של ה-NHTSA, ייתכן שהמספרים אף היו גבוהים יותר אלמלא המערכת.


עוד בטיחות ומחקרים בוואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

ממשיכים לדבר על זה גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully