וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות מקצועי יבחן נסיעת אופניים בכבישים בינעירוניים

ירון אדרי

15.8.2011 / 15:18

שר התחבורה ישראל כץ מינה צוות מקצועי שיבחן את סוגיית בטיחות רוכבי האופניים בכבישים בינעירוניים. תשעה רוכבים נהרגו מתחילת השנה

בעקבות תאונת רוכבי האופניים הטרגית שאירעה בשבת האחרונה, החליט היום (שני) שר התחבורה ישראל כץ על מינוי צוות מקצועי בראשות פרופ' שלום הקרט מהטכניון אשר יבחן את סוגיית בטיחות הרוכבים בכבישים בינעירוניים. בצוות יהיו שותפים כל הגורמים הרלוונטיים ומסקנותיו יוגשו לשר כץ.

הצוות המקצועי יבחן האם יש להגביל את תנועתם של רוכבי האופניים בכבישים הבינעירוניים בימים מסוימים ובשעות מוגדרות. עוד תיבחנה אפשרויות פיתוח שבילי אופניים בצידי כבישים בינעירוניים ומסלולים מיוחדים המופרדים מהכביש במטרה לאפשר רכיבה בטוחה תוך הפרדה בין הרוכבים לכלי הרכב הממונעים. בנוסף, יבחן הצוות אפשרות להטמעת טכנולוגיות מתקדמות בכלי רכב שיתריעו מפני רוכבי אופניים הנעים בשולי הדרך ומתן עדיפות בתמריצי מס למשתמשים בטכנולוגיות אלה.

"השימוש הגובר באופניים בכבישים בינעירוניים מצריך מציאת פתרונות מיידיים שיאפשרו להבטיח את ביטחונם של רוכבי האופניים, ולמצוא פתרונות אלטרנטיביים שיאפשרו להרחיב את שבילי הרכיבה המיוחדים לאופניים", כך לדברי כץ. נציין כי מידי שבת בבוקר גודשים רוכבי אופניים את הכבישים, חלקם כאימון לתחרויות מקצועיות וחלקם כתחביב.

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מתחילת שנת 2011 נהרגו בתאונות דרכים קטלניות תשעה רוכבי אופניים לעומת 12 בתקופה המקבילה אשתקד. בחמש השנים האחרונות נהרגו בתאונות דרכים 75 רוכבי אופניים.


חדשות וואלה! רכב

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully