וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קימרה AEGT: מכת חשמל במסלול מירוצים

ירון אדרי

21.8.2011 / 8:50

חברת טכנולוגיות אירופית בשם קימרה בנתה לדבריה את מכונית המירוץ החשמלית החזקה ביותר בעולם לה 700 כ"ס. אבל איפה צליל האגזוזים?

«iframe width="465" height="349" src="https://www.youtube.com/embed/2jIcWBe2_4w" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

איך שלא נסתכל על זה, בסוף כל המכוניות מסביבנו תהפוכנה להיות חשמליות. זה בסדר כשהמשימה היא לנסוע לסופר או לחברים בעיר סמוכה, אבל כשמדובר בלקרוע את האספלט? עדיין יש חששות. אמנם למכונית חשמלית יש לא מעט יתרונות על פני מקבילתה ששורפת בנזין, אבל צליל תנועת אלקטרונים לאורכו של מוליך לעולם לא יצליח להחליף תהודה של אגזוזים.

למעשה זו התלונה היחידה שיש לנו על מכונית המירוץ קימרה (Quimera), הקרויה על שמה של מפלצת מהמיתולוגיה היוונית שהמיטה טרור על בני אדם. קוראים לה All Electric GT ואם תעצרו את הקריאה לרגע ותאזינו לסרטון תבינו על מה אנחנו מדברים. יש לה כל כך הרבה מה להציע, לא יכלו לשדך לה איזה רמקול ונגן MP3 שיפיצו רעש של מכונית מירוץ אמיתית?!

קימרה היא שותפות בין חברות עסקיות ואוניברסיטאות בינלאומיות שכל מטרתה לפתח פרויקטים למוצרים ברי קיימא. אחת ההשקעות הגדולות שלה היא בתחום התחבורה האלטרנטיבית וה-AEGT היא הדובדבן לצד כלי תחבורה אחרים כמו קטנועים זוללי חשמל. היא תוכננה במלואה בידי החברה ולרשותה שלדת ומרכב קרבון באורך של 4.8 מ' ורוחב של 2 מ'. המבנה אווירודינמי כנדרש ממכונית מירוץ, והשלב הבא המכונה 'איבו II' הוא להעניק לה גם עיצוב מזמין.

את ה-AEGT מניעות שלוש יחידות כוח חשמליות בהספק מרבי של 231 כ"ס כל אחת. מדובר בהספק משותף של כמעט 700 כ"ס ומעל ל-100 קג"מ מומנט, אולם ניתן גם לכייל אותה לפחות מכך ש-450 כ"ס גם מספקים אותו. ביצועיה מעמידים תאוצה של 3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירותה המרבית מוגבלת ל-300 קמ"ש, אולם לא נמסר כמה זמן מחזיקות סוללות הליתיום-פולימר לפני ששוב צריך לחבר אותה לקיר.

קימרה לקחה את המכונית שלה למסלול המירוצים מוטורלנד שבספרד כדי להדגים את ביצועיה. אמנם אין כרגע סבב מירוצים ספציפי שהיא מתאימה לו, אולם החברה גם כך לא מייעדת אותה להשיג גביעים. לדבריה מדובר במעבדה על גלגלים שתעזור לפתח טכנולוגיות הנעת חשמל למכונית על עתידית. אתם על המסלול הנכון, רק עשו טובה. תתקינו בה רמקול ונגן MP3.


חדשות וואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully