וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק ELR: יוקרה חשמלית

18.8.2011 / 12:06

מותג היוקרה האמריקני קדילאק מדווח על ייצור מתגבש לחשמלית המפוארת קונברג' קופה. תנצל את טכנולוגיית שברולט וולט ותזכה לשם הרשמי ELR

אחרי לא מעט השערות אם יהיה או לא יהיה רכב סדאן חשמלי למותג קדילאק, גנ'רל מוטורס הפיצה הודעה רשמית לפיה הקונספט קונברג', שהוצגה לפני כשנתיים, תהפוך למכונית סדרתית על טהרת החשמל תחת הכותר ELR. האמריקנים טוענים שינסו להביא את הרכב לבכורה רשמית במסגרת תערוכת פרנקפורט אחרי הצגתו בפבל ביץ' בארה"ב מחר (שישי), אולם לא ידוע אם יוצג כרכב ראווה או רכב מן המניין בשלב זה.

מעטים הפרטים על ה-ELR בשל טריות הידיעה, אך בקדילאק מספרים על מערכת הנעה המבוססת על מכללי שברולט וולט: מנוע בנזין ארבעה צילינדרים ויחידת עזר חשמלית להגדלת טווח הנסיעה בהזנת סוללות. משקלה של המכונית יהיה גדול בכמה עשרות קילוגרמים מזה של הוולט העממית, מה שלכאורה רומז כי הספק המנוע המשולב יהיה גבוה, וייתכן ואף יחצה את גבול 200 כוחות הסוס. בדגם הקונספט עמדו לרשותה 160 כ"ס ו-37.6 קג"מ וטווח הנסיעה עמד על 64 קילומטרים על מנוע חשמלי.

ראש חטיבת שיווק קדילאק בארה"ב דון באטלר, צופה למכונית עתיד מזהיר לדבריו. "הקונספט מעורר הרבה מאוד עניין בעולם והתלהבות. כמו הרבה ציוני דרך אחרים בתולדות החברה (החוגגת בשנה הבאה 110 שנים להווסדותה), ה-ELR תציע משהו אחר לתרבות האקולוגית – קומבינציה של הנעה חשמלית עם עיצוב יוצא דופן ותחושת פאר". היתרון של קדילאק נעוץ בעובדה שהוולט צוברת תאוצה גדולה, ועל כן החדרת דגם מפואר יקנה למותג החדרה קלה יותר לפלח הירקרק. מתי על הכביש? אולי בעוד שנה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully