וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לך אופנוע מוטוקרוס? בוא קבל רישוי

22.8.2011 / 8:02

אופנועי המוטוקרוס שהיו עד כה אסורים בישראל, מקבלים מעמד חוקי. עמותת מועדון המוטוקרוס תבדוק ותכין את האופנועים לרישוי

תחילתו של שינוי מהותי בשטח התחרותי? אופנועי המוטוקרוס המצויים בישראל מקבלים מעמד חוקי, כך בהודעה המפרסמת עמותת מועדון המוטוקרוס. אופנועי שטח מקצועיים אלה אשר לרוב הוברחו, הגיעו ונמכרו בישראל שלא כחוק (אינם מתאימים לשימוש כביש ואינם מצוידים באביזרי רישוי) במשך שנים ארוכות, יזכו סוף סוף למעמד חוקי במדינה עם ההתקדמות החוקית של הספורט המוטורי בישראל.

כדי שבעלי הכלים יזכו ברישיון הזמני (לתקופה של שלושה חודשים) עליהם למלא שני טפסים ייעודיים, לצלם את האופנוע מלפנים ומאחור בזווית של 45 מעלות, לצלם את מספר השלדה ומספר המנוע. כדי לאמת את בעלותם על האופנוע, עליהם יהיה לספק שטר מכר או תצהיר חתום על ידי עורך דין. רישום הכלים יעשה ללא עלות לחברי עמותת מועדון המוטוקרוס.

בשלב זה, יכולים בעלי אופנועי המוטוקרוס לבקש רישיון זמני (תקף לשלושה חודשים לצד פוליסת ביטוח) לכלי תחרותי וזה מיועד להשלמת תהליכי הרישוי הקבועים, בהתאם לסוגי הכלים התחרותיים שהושלמו לגביהם כללי הנהיגה הספורטיבית על ידי ההתאחדות. 'רישיון זמני לכלי תחרותי' אינו מהווה רישיון נהיגה, אם כי אם רישיון כמשמעותו בסעיף 2 לתקנות הנהיגה הספורטיבית (הוראות בדבר נהיגה שאינה ספורטיבית בכלי תחרותי), תש"ע - 2010.

סעיף 2 לתקנות אלה קובע שניתן לנהוג בכלי תחרותי שניתן עליו רישיון כלי תחרותי, נהיגה שאינה ספורטיבית, מאזור החניה הסמוך למוסך, מכון רישוי, מעבדה מוסמכת או כל מקום המיועד לבדיקת הכלי התחרותי, תיקונו או רישויו, וחזרה לאזור החניה האמור; והכל בכלי תחרותי שהובל לשם בדיקה, תיקון או רישוי אל מקום החניה וממנו על גבי עגלה נגררת או על גבי רכב מנועי מסחרי שנעשו בהם הסידורים המתאימים לצורך זה, ובלבד שמרחק הנסיעה לא יעלה על 100 מטרים.

לתאום רישום לעמותה ובחינת אופנועים נא - תמר נתנוב: 050-2488877

עוד חדשות דו גלגלי בוואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם על החידוש בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully