וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק מפליגה לשמיים

חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס מציגה בתערוכת פבל ביץ' את קדילאק סיאל פתוחת הגג. האם ישובו ימי הקבריולה למותג הוותיק?

מתברר שלפני שקדילאק סיאל הפשילה את תקרתה המפוארת בפני רבבות אדם בפבל ביץ' ארה"ב, הסתכנה החטיבה בפתיחת חזית משפטית מול היצרנית הגרמנית מרצדס, בשל גניבת הזכויות לשם CL. אלא שבקדילאק לא הסגירו סימני חרדה והקפידו לטהר את האווירה ומספרים שהגיית השם הינה Ciel, שמשמעותה בעברית "שמיים", כסימן ההיכר להיותה קבריולה. אך האם מעבר לפיקנטריה מסביב, קדילאק הפתוחה מבשרת על עוד מרכיב חשוב בעתיד המותג, או שמא זו מכונית תצוגה שתגנז?

השערה אחת גורסת כי שפת העיצוב של קאדי - “Art & Science”, תפנה בכיוונה של סייל ותשקף את כל דגמי החברה בשלוש השנים הבאות. כזכור, קדילאק תכננה להפיק מספר כלי רכב חדשים בשנה הבאה, כשביניהם גם ספינת דגל חדשה ומחליפה ל-CTS הוותיקה בקבוצת הסלון. כעת עם חשיפתה של סייל מסתמן שהמותג היוקרתי מרפרף בספרי ההיסטוריה, ושוקל אם יש מקום להחיות סדרות זהב כגון אל דוראדו הפתוחה חביבת עשירי טקסס.

סיאל מצוידת במנוע היבירידי בנפח 3.6 ל' מוזן סוללות ליתיום. הספק המערכת במשולב (גם הוא משוער לדברי החברה) עומד על 425 כ"ס ו-58.7 קג"מ המועברים לכל הגלגלים דרך תמסורת אלקטרונית. מדובר בקונספט בכלל לא קטן מידות כפי שאפשר לראות: אורכה מקצה לקצה עומד על 5.1 מ', רוחבה 1.96 מ' והגובה הצנוע מתנשא ל-1.23 מ'. בסיס הגלגלים בהחלט מתאים ליכאטה המפוארת עם 3.2 מ', מה שלכאורה רומז כי קדילאק מחדדת ציפורניים לקראת עימות עתידי מול מרצדס S קלאס.

המרכב החיצוני בנוי על תרשים קלאסי של קדילאק, עם כניסה משולבת של דלתות כרכרה בחלק האחורי וחישוקי שכונות בקוטר 22 אינטש. בתא הנוסעים סידור הושבה לארבעה אנשים (חמישה אמריקנים זה אולי יותר מידי גם ברכב שכזה), כשמולם מערכת תצוגה משוכללת כולל הקרנה הולוגרפית. דיפוני עץ, עור, אלקנטרה, בקרות שמע ומיזוג מתקדמות הינן חלק אינטגרלי מהקונספט המרהיב הזה.

עם סיאל, קדילאק מחזירה אלינו במשב רטרו את המכוניות שהפכו את שמה לשם נרדף לפאר ויוקרה. גדולות וראוותניות רק מודרניות ושתייניות דלק מתונות יותר. עכשיו נראה אם היצרנית תיישם אותה למכונית מציאותית שתחזיר לאמריקנים את אחד מסמלי הגאווה הלאומיים שלהם מעידן זוללות הדלק החזיריות. לפחות עם מנוע היברידי הם בכיוון הנכון.

עוד חדשות בוואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפייסבוק

קדילאק סייל קונספט. אתר יצרן
קדילאק סייל קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully