וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארד מכוניות על הכביש

העשור הראשון של המילניום הנוכחי רושם מספר שיא של מיליארד מכוניות על כבישי העולם. מכונית אחת לכל 1.2 תושבים בארה"ב, זינוק חד בסין

כשמסכמים את המסירות החודשיות לרכב חדש בישראל, לא יודעים אם לשמוח או להתלונן חלילה יקום עלינו פקק לאומי ויסתום כל ערוצי הנסיעה (לא שהמצב כעת אינו מבזה). אך תרומתנו לגודש הכולל על כדור הארץ חסרת משמעות, שעה שמדווחים כי כמות כלי הרכב הפעילים על הגלובוס חצתה את רף המיליארד יחידות בשנת 2010. כך מפרסם מכון המחקר האמריקני 'Ward Auto'.

לדברי אנשי המכון, רישוי מכוניות בכל המדינות זינק מ-980 מיליון יחידות ב-2009 ל-1.015 מיליארד אשתקד, צמיחה של 3.5 אחוזים המכתירה את השנה האחרונה לעמוסה ביותר בכבישים בכל הזמנים. הנתונים משקפים כמעט את כל סוגי כלי הרכב בעולם כולל אוטובסים ומשאיות, אך להוציא כלים כבדים מאוד ורכבי עבודה לשטח.

מרחב התשתיות הסיני מפרה את יצרניות הרכב הרבה מעבר למצופה. כמות המכוניות שנמכרו בסין זינקה אשתקד בשיעור חד של 27.6 אחוזים ביחס לשנת 2009 ומספר כלי הרכב המורשים לנוע על הכבישים נאמד ב-78 מיליון יחידות, כמעט מחצית מכל מכירות רכב חדש על הגלובוס. בזכות נתונים אלה, עקפה סין את השוק האמריקני שהיה עד לפני זמן לא קצר הגדול ביותר בעולם. כמו גם את יפן.

גם הודו רושמת עליות בשנת 2010 (תשעה אחוזים) ולה 21 מיליון כלי רכב על הכביש. אך ארה"ב, עדיין מובילה ביחס גודש רכב לכל אדם, עם 240 מיליון כלי רכב שנעים על האספלט המתורגמים לרכב אחד לכל 1.2 אזרחים באוכלוסייה של 310 מיליון. שנייה ברשימה איטליה בה יש יחס של רכב אחד לכל 1.45 תושבים ואחריה צרפת, יפן ובריטניה, כולן עם יחס של כמעט רכב אחד ל-1.8 בני אדם.

העלייה בכמות המכוניות בעולם בשנה האחרונה היא הקיצונית ביותר מאז שנת 2000, כך מציינים במכון. ההעפלה למיליארד כלי רכב נרשמת כ-24 שנים לאחר שב-1986 עמדו המספרים על חצי מכך. איפה הימים של שנות ה-70 בהן הסתפקה אוכלוסיית העולם ברבע מיליארד כלי רכב?

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully