וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פורשה 911 קאררה

מכונית הספורט הקלאסית פורשה 911 קאררה נחשפת לפני בכורתה הרשמית בתערוכת פרנקפורט. תהיה חדה מקודמתה ותפיק עד 400 כ"ס

אחרי כל הקדימונים וההדלפות, מותר לשער שפורשה נעתרה ללחץ האינטרנטי ומפיצה את הפרסום הרשמי על פורשה קאררה 911 החדשה, טרום המועד המתוכנן. אבל המסורת טוענת כי מאז ומתמיד, פורשה הקפידה לשחרר את הטעימה הראשונה בסדרה לפני ה-911 טורבו, עת כולם נערכים להופעתה בתערוכת פרנקפורט. הקאררה כאמור היא רק המתאבן בתפריט, אולם היות ונותר פחות מחודש לתצוגה המלאה של שטוטגרט, היא מסמנת אותה כדגם הרשמי הראשון ל-2012.

הקאררה החדשה מתהדרת, ראשית כל, במבנה קצת יותר גדול מקודמתה. היא אמנם נראית בדיוק כמו כל 911 שהכרנו עד היום (מה שעובד לא מתקנים), אך שטח בסיס הגלגלים צמח בכמעט 10 סנטימטרים וירכתיי המכונית הורחבו. הסעיף היחיד בו נרשם קיטון הוא בגובהה, שקוצר במעט כדי לשוות לה מראה מעודכן יותר ולסייע בפילוח האוויר, ובמשקלה שהופחת בכ-50 קילוגרמים לערך. עוד מספרים בפורשה על מראות צד בעיצוב שונה המותקנות על הדלתות עצמן ואינן מופרדות כפי שהיה בדגם היוצא, וכן על חישוקים בקוטר 20 אינטש כסטנדרט.

בתא הנוסעים המהודר, פורשה שואלת את מרב השינויים האחרונים שנערכו בפנמרה, הקאיין והקאררה GT. הקוקפיט המשודרג יעניק אווירה אינטימית הרבה יותר ותחושת "שליטה" הדוקה וקרבית ממושב הנהג. במרכז תפעול המערכות מותקנת הקונסולה החדשה, הכוללת צג מרכזי גדול וקריא, כשבלוח המחוונים תצוגה מופרדת לחמישה שעונים. ריפודי עור בגוונים שונים יגיעו בכל ההיצע. ברשימת האבזור תהיה כאמור מערכת בקרת המתלים PSM, נורות בי-קסנון ועוד.

המנוע האחורי של הקאררה יחלץ מנפח של 3.4 ל' הספק של 350 כ"ס בגרסת הבסיס, ואילו בגרסה הבכירה קאררה S, נשתלה יחידה מוגדלת של 3.8 ל' בעלת הספק מרבי של 400 כ"ס. שני המנועים מציגים שיפור בביצועים: מנוע ה-.3.4 ל' ישגר את הקאררה ל-100 קמ"ש בסיוע תיבת ה-PDK כפולת המצמד ב-4.6 ש' (פער של מאית השניה), עם שיפור אפשרי ל-4.4 ש' בהפעלת בורר הספורט פלוס בחבילת הכרונו. מנוע ה-3.8 ל' יעשה זאת ב-4.3 ש' ו-4.1 ש'. מהירות מרבית בדגם הבכיר? 302 קמ"ש.

מההיבט הטכנולוגי, עומדים על הפרק עוד כמה שינויים חשובים בתוכנית. הקאררה תהיה מכונית הספורט הראשונה בקבוצת העל שתרד מנתון של 200 גק"מ פחמן דו חמצני. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-10 ק"מ לליטר (אופטימאלית). מערכת ההיגוי הינה אלקטרו-מכאנית משופרת שתחדד את חיבור הנהג עם הכביש. המכונית תיוצב כעת כ-1.6 ס"מ נמוך יותר ביחס לקאררה הקודמת, ומערכת הבלימה עודכנה כדי לספק כושר האטה נחרץ כשהיא צולחת פניות במהירויות תלת ספרתית. אופציה נוספת תהיה תיבה ידנית מחודשת לה שבעה הילוכים.

ה-911 קאררה תעלה לכבישים באירופה לאחר תערוכת פרנקפורט. אלינו היא צפויה להגיע לקראת שנת 2012 במחיר התחלתי של 875 אלף שקלים, כך נמסר לוואלה! רכב מהיבואנית מכשירי תנועה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully