וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה 3 חדשה הושקה בישראל

23.8.2011 / 11:47

דור שלישי לג'יפ סופה הושק היום במפעלי החברה בנצרת, ויוצע בשלל מרכבים. צה"ל רכש עד כה 530 יחידות שתכנסה לשימוש בשנתיים הקרובות

ג'יפ חדש לובש מדי זית. תע"ר (תעשיות רכב) השייכת למכשירי תנועה השיקה היום (שלישי) את הדור השלישי לרכב השטח הוותיק של צה"ל, סופה 3. רכב השטח הצבאי מבוסס על ג'יפ רנגלר, אך מורכב כולו בישראל, במפעלי החברה שבנצרת ומוצע בשלל גרסאות ייעודיות.

הגרסה הראשונה מציעה מרכב פתוח לשימושי סיור. אולם חמשת נוסעיה לא יהנו ממיגון כל שהוא מלבד כלוב התהפכות או ממיזוג אוויר. הגרסה השניה קונבנציונלית יותר בתפישתה עם מרכב סגור (לא ממוגן ירי) אך ממוזג לחמישה נוסעים. הגרסה השלישית שמיועדת לפעילויות ביטחון שוטף מציעה מיגון חדיש ומסיבי כנגד ירי כבד ואף מטענים ברמה מסווגת. גם לכוחות השיטור של משמר הגבול ישנה גרסה ייעודית שעיקרה גג מוגבה להגדלת החלל הפנימי. תע"ר מספרים כי גם את הדור השלישי לסופה ניתן יהיה לקבל במספר רב של גרסאות נוספות.

לסופה 3 החדשה כושר מעמס גבוה של 1,053 קילוגרם ובחזיתה מנוע דיזל בנפח 2.8 ליטר מתוצרת VM ולו 156 כ"ס ו-40.8 קג"מ וזה משודך לתיבה אוטומטית להקלת התפעול לנהג. הסופה 3 החדשה מצוידת במערך מתלים חדש ועמיד שאמור להקנות לה עבירות מרשימה עם מרווח גחון נדיב במיוחד, אך גם יציבות במהירויות של עד 130 קמ"ש.

צה"ל רכש עד כה 530 יחידות בשלב הראשון ואלה יטמעו ביחידות השדה במהלך השנתיים הקרובות. למרות זאת, אין כוונה לייצר את הסופה 3 בגרסאות אזרחיות משיקולי עלות גבוהה במיוחד.

עוד חדשות שטח בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ג'יפ
  • תע"ר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully