וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי המוניות יחסמו צירים בתל אביב

24.8.2011 / 8:57

בעקבות אי מתן מענה לדרישותיהם, מאות נהגי מוניות יחסמו היום (רביעי) צירים מרכזיים בתל אביב. בין הדרישות, הוזלת הסולר

מחאת נהגי המוניות מגיעה לתל-אביב. בשעה 10:00 היום (רביעי) מתכננים כ-200 נהגי מוניות להתאחד ולצאת בשנית למחאה. ברשימת הדרישות שלהם, השוואת מחירי הסולר למוניות כמוקובל בקרב רכבי התעשייה ורכבי הממשלה, על ידי הוזלת רכיב הבלו על הסולר והחזרתו של זה לפיקוח.

בשנים האחרונות הוסר הפיקוח הממשלתי על הסולר ומחירו של זה יוקר מאוד בישראל והוא פוגע מאוד בהכנסתם של נהגי המוניות. "לא יתכן שנהג מונית יבלה כל כך הרבה שעות על ההגה, יסיים את היום עם פדיון של 600 שקלים שמתוכם הולכים יותר מ-400 שקלים על דלק. זה משאיר את הנהג עם פחות מ-200 שקלים ביום וזה נמוך משכר המינימום" כך מסר יו"ר איגוד נהגי המוניות בשיחה שערך עם וואלה! רכב.

עוד לדברי יהודה בר-אור, הוזלת הבלו תאפשר לנהגי המוניות לספוג את ההתייקרות הצפויה בעלות הנסיעה במונית בשיעור של כ-30 אחוזים. עלות אשר תגולגל ישירות אל הציבור ותפגע בעיקר בשכבות החלשות כמו מטופלי הדיאליזה הזקוקים לשירותי המוניות כדי להגיע אל מרכזי הרפואה.

"אנשי האוצר שלא קיימו את ההבטחות שלהם לא משאירים לנו ברירה ואנחנו נצטרך לצאת שוב לכבישים. אני רק מקווה ששאר הנהגים בעיר יגלו הבנה בנושא ולא יכעסו על חסימות הצירים", כך סיכם בר-אור את דבריו. לפי התוכניות, יצאו כ-200 מוניות מהתחנה המרכזית הישנה בצל-אביב בנסיעה איטית דרך הרחובות נמיר, אלנבי ורוטשילד עד לחניון הבימה, שם תערך עצרת המחאה שלהם כשבדרכם לשם יחסמו הצירים שלעיל. העצרת צפויה להיערך עד לשעה 12:00.

המחאה בתל-אביב מגיעה מאחר שבשבועות האחרונים במחאה דומה שערכו נהגי המוניות בסמוך למשכן הכנסת, שרי האוצר והתחבורה פנו אליהם והבטיחו לטפל במצוקות שהעלו. אולם לדברי יו"ר איגוד נהגי המוניות, מר יהודה בר אור, אף לא אחת מהן קוימה.

ספרו לחברים שלכם על מחאת נהגי המוניות בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully