וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו שמה לכם ברז

ירון אדרי

24.8.2011 / 9:41

מכונית הספורט של סובארו, המשותפת לטויוטה, תכונה BRZ. לא משנה שיש לה מנוע בוקסר והנעה אחורית, אתם בטוח תקראו לה ברז

סובארו וטויוטה מושכות עד כמה שניתן את הצגת מכונית הספורט המשותפת שלהן. אמנם טויוטה כבר חשפה את המכונית שלה, ה-FT86 כמעט במלוא הדרה, אולם סובארו הסתפקה עד כה בגרסת פלסטיק שקופה (עדיין תחת המיתוג קונספט) דרכה ניתן לראות את מכלולי המכונית שעתידה לעשות עבורה מה שעשתה האימפרזה טורבו. חוץ מהשם אולי, BRZ, שיקבל אצלנו בישראל כינוי מיוחד.

סובארו החליטה על שילוש האותיות BRZ כראשי תיבות למהותה של מכונית הספורט-קופה. B ל-Boxer – המנוע; R ל-Rear wheel drive – הנעה אחורית; ו-Z ל-Zenith – התשוקה האופטימלית של מכונית הספורט החדשה כפי שנכתב בהודעתה הרשמית. אותנו בישראל זה פחות יעניין כאמור, וכבר ניתן לנבא שכולם יכנו אותה בפשטות מילולית – ברז, אל שלל הפתגמים האפשריים.

הפרטים הידועים לנו בשלב זה על ה-BRZ, בהסתמך על נתונים שחשפה סובארו כאמור במסגרת תערוכת ז'נבה, הם כי אורכה הוא 4.52 מ', רוחבה כ-1.82 מ' וגובה התקרה 1.43 מ'. מנוע הבוקסר בנפח 2.0 ל' יפיק מעל 200 כ"ס ויעביר את העוצמה לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים ידנית או רציפה CVT. מנוע זה ישרת גם את טויוטה בספורטיבית שלה.

סובארו BRZ תיחשף במהלך תערוכת פרנקפורט בחודש הבא, כנראה בתצורה הסופית. הייצור הסדרתי שלה ושל ה-FT86 צפוי להתחיל לקראת סוף השנה ומכירות בתחילת 2012. ייתכן כי טויוטה תחל קודם בשיווק, וסובארו בשלב מאוחר יותר.


עוד על סובארו בוואלה! רכב

בואו לדבר על סובארו בפורום וואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully