וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יוזלו מחירי רכב חדש?

ירון אדרי

24.8.2011 / 15:44

שר התחבורה ישראל כץ הורה על הקמת ועדה בראשותו של ירון זליכה אשר תבחן דרכים להגברת התחרותיות בשוק הרכב

האם רמות המיסוי על רכב חדש תרדנה בקרוב? שר התחבורה ישראל כץ הורה על הקמת ועדה ציבורית אשר תגבש המלצות להגברת התחרותיות בענף הרכב. בראש הוועדה יעמוד הפרופסור ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר. עוד ישתתפו בוועדה נציגים ואנשי מקצוע מענף הרכב וכן אנשי ציבור ונציגים מהמשרדים הנוגעים בדבר. כזכור, משרד התקשורת ביצע בשתי הקדנציות האחרונות פעילות דומה בתחום התקשורת הסלולרית, ואם יוזמתו של כץ תצלח נזכה לראות שוק רכב תחרותי יותר. נזכיר כי השחקנים הגדולים ביותר בשוק הרכב הם ציי רכב וחברות ליסינג, הרוכשים את רוב המכוניות החדשות בישראל.

הוועדה הציבורית כך על פי כץ, תבחן את צמצום הריכוזיות בענף ותגבש המלצות להסרת חסמים שיובילו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים לצרכן בכל ענפי הרכב. הוועדה תציע חלופות לביצוע רפורמות שתשפרנה את התחרותיות וכן היא תבחן בין השאר את הבעלויות הצולבות בין יבואניות הרכב וחברות הליסינג, מוסכי הרכב וייבוא חלקי חילוף. עוד תקדם הוועדה חקיקה שתחייב יבואניות רכב במתן אחריות ושירות לכל רכב המיובא לישראל.

שוק הייבוא האישי השנוי במחלוקת ייבחן אף הוא על ידי הוועדה, שתבחן הקלות אפשריות ותגבש המלצות להגברת התחרותיות כפי שהוחלט השבוע בעניין כלי רכב אמריקניים. גם יבוא רכב חשמלי המחוייב כיום במס קנייה בסך 10 אחוזים בלבד יבחן. לאחרונה העניק אגף הרכב במשרד התחבורה אישורים ליבוא מאות כלי רכב חשמליים מתוצרים שונים, בראשם רנו פלואנס ZE, מיצובישי iMiEV ותאומותיה פיג'ו i0n וסיטרואן C-זירו.

"אני משוכנע כי ניסיונו הרב של זליכה והתפקידים שמילא בעבר יובילו לגיבוש מסקנות משמעותיות שיאפשרו להגביר את התחרותיות ולהוזיל את המחירים בכל ענפי הרכב", כך לדברי כץ. נציין כי לפני מספר חודשים אישר השר פתיחת ענף יבוא הרכב לתחרות חופשית ואפשרות ליבוא מקביל באמצעות סוכני משנה של יצרניות הרכב, אולם מהלך זה טרם נשא פרי לטובת האזרחים.


חדשות וואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully