וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט אקסאו מתחדשת

המשפחתית השימושית של המותג הספרדי תקבל פנים חדשות, תיבה רציפה ומנועים מתקדמים בשנה הבאה. באירופה בקרוב, בישראל כנראה שלא

שלוש שנים אחרי בכורתה העולמית, סיאט תחשוף במסגרת תערוכת פרנקפורט גרסה מחודשת למשפחתית הגדולה אקסאו (Exeo). המכונית תשווק במרכבי סדאן וסטיישן, ותצויד בסדרת המנועים לוגמת הסולר והמוגדשת של קונצרן פולקסווגן. תמורות נוספות שתופענה בקטלוג החדש תהיינה מערכות בידור משודרגות, איכות משופרת בתא הנוסעים וגולת הכותרת התקנתה של תמסורת רציפה מעודכנת לצד תיבות ידניות שגרתיות.

אקסאו כזכזור סומנה ב-2008 כמעין קפיצת הראש (הלא מוערכת) של סיאט לקבוצת "המנהלים". היא מבוססת על פי הקונספט 'בולרו' שהופיע מעט קודם לכן, ושואלת את פלטפורמת אודי A4 מהדור הקודם כך שמידותיה פחות או יותר בהתאם לכך: אורכה 4.62 מ', הרוחב 1.73 מ' ובסיס הגלגלים מיוצב על 2.64 מ'. משקלה של המכונית מגיע עד ל-1.45 טון.

ב-2012 תאמץ אקסאו, שוב, את הופעתן של מכוניות אודי במיוחד בחזית נוכח השתלתן של נורות LED ועיצוב מחדש של בתי התאורה בשני הקצוות. בתא הנוסעים מציינים בסיאט עלייה משמעותית באיכות החומרים, דיפוני עור למושבים במהדורות יוקרתיות וכן כניסות מרובות למכשירים. מרחב הפנים נותר זהה כאמור.

אקסאו חמושה בכל קו המנועים המוכר משנים קודמות, למעט יחידות קטנות הנפח החדישות יותר. בסיאט ערוכים להפחית את רמת זיהום האוויר בשיעור חד ועל כן הדגם שנבחר להוביל את החזית חמוש במנוע בנפח 2.0 ל' TDI המפיק הספק של 120 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה עם שישה הילוכים קבועים מראש. בסיועה ויחד עם שילוב מנגנון עצור וסע, מפחיתה סיאט את פליטת הפחמן דו חמצני ל-129 גק"מ, ומתקרבת פסיעה מיעדי החברה לסוף שנת 2012, העומדים על 120 גק"מ.

למרות היותה מכונית שולית במותג, אקסאו זכתה בשנים האחרונות לפרסים רבים בתעשיה. בין היתר קטפה את תואר מכונית השנה בפינלנד ב-2009, מכונית הציים של גרמניה באותה השנה ועוד. לחובתה אפשר אולי לציין רק ארבעה כוכבים במבחני הריסוק של 'יורו-נקאפ'. באירופה היא תמשיך להימכר, אך בישראל אין צפי להגעתה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully