וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות מהירות גורמות לתאונות דרכים

נתונים חדשים שמתפרסמים בבריטניה שוב מגלים כי מצלמות מהירות לא מפחיתות תאונות דרכים. במקומות מסויימים אף נרשמה עליה באירועים

העם הבריטי מגביר את מלחמת החורמה נגד התפשטות מצלמות המהירות. לפי דיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, נתונים רשמיים שפורסמו במסגרת פרויקט בטיחות בדרכים שנערך על ידי משרד התחבורה המקומי, העלה כי מלכודות מהירות לא בהכרח מפחיתות את כמות תאונות הדרכים. למעשה, בחלק מהמקומות בהן ננטעו מצלמות חלה עלייה במספר האירועים. האם היד הארוכה של החוק תקטין את פעילותה גם בארנקי הנהגים?

הזינוק בכמות התאונות לא התרכז כולו באיזור מבודד באנגליה. כך למשל בהמברסייד קפץ נתון התאונות ב-17 מתוך 89 המוקדים בהם מותקנות מצלמות המהירות. בעמק התמזה גם כן חלה התפתחות שלילית; ב-7 מתוך 44 מצלמות המהירות תועדו התנגשויות וב-4 מתוך 47 המצלמות בקיימברידג' חלה עלייה בתאונות הדרכים הקשות.

המקרים עלו לכותרות בבריטניה לאחר שמשרד התחבורה הבריטי ביקש מהרשויות המקומיות לנתח את מצב תאונות הדרכים לפני התקנת המצלמות ואחרי כן. שר התחבורה, מייק פנינג, אמר כי זוהי הזדמנות לתושבי המקום לנהל דיונים אודות האפשרויות לשיפור המצב.

ראש מועדון המכוניות המלכותי (RAC) אדריאן טינק טוען שמעל 72 רשויות טרם הגישו בכלל את הנתונים לגבי המצלמות המותקנות בשטחן, כך שיש עוד הרבה זמן עד שתחשף התופעה וממדיה הכוללים."תמיד אמרתי שצריך שקיפות בנוגע ליעילות המצלמות. אם הן לא עוזרות בבטיחות, אז צריך להסיר אותן או לחילופין לחשוב על כלי עזר יותר שימושי ובעל ערך בטיחותי גבוה יותר". לפי דבריו, בריטניה התקינה 6,000 מצלמות מהירות עד היום, שהיקף הכנוסתיהן למדינה נאמד בכ-90 מיליון לירות שטרלינג.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully