וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהיר מפני מלכודת מהירות וחטף קנס

נהג אמריקני שהזהיר מכוניות בנתיב הנגדי מפני מלכודת מהירות על ידי הבהוב אור גבוה קיבל קנס על שימוש שלא לצורך. אל תהיה נחמד, תהיה חכם

החמלה כנראה, פשוט לא משתלמת. משטרת התנועה בארה"ב עצרה לאחרונה נהג תמים שנסע במהירות המותרת בחוק, רק בגלל שהזהיר את תנועת הנתיב הנגדי על המצאות מלכודת מהירות שמחכה להם בהמשך הכביש. הנהג, אריק קמפבל, עשה זאת בדרך המוכרת גם לנו על ידי הבהוב באורות גבוהים. הוא נאלץ לשלם קנס על שימוש לא חוקי באורות הרכב, ונאלץ להיפרד מסכום של 100 דולרים.

המקרה התגלגל לעבירה לאחר ששוטר תנועה אחר שנכח במקום הבחין בקמפבל מתריע בפני נהגים אחרים להזהר ממה שממתין להם מעבר לפינה. כמה דקות לאחר מכן, הוא נעצר בתואנה כי השתמש באורות הגבוהים שלא לצרכי הגברת שדה הראייה, שכן המקום מואר היה לחלוטין על ידי עמודי הכוונה.

בספר חוקי התנועה בפלורידה מופיעים תחת סעיף 316.2397 ההתניות לפיהן מותר להשתמש באורות דרך גבוהים. בכלי-רכב אזרחי, בניגוד לרכבי חירום, מותר לעשות בהם שימוש כדי להזהיר מפני מכונית תקועה או לסמן על כוונת לבצע פניה בשטח חשוך. עם זאת, החוק אינו מציין דבר על שימוש באורות כדי לסמן לנהגים אחרים ונראה שהפרשנות במקרה זה רחבה מידי, ונתונה לשיקול דעתו של השוטר.

קמפבל עתר באמצעות פרקליטו לבית המשפט באמתלה של שימוש המשטרה בחוק לצורכי הכנסה למדינה. הוא הגיש תביעה בה הוא מבקש החזר על 100 הדולרים ששילם, והוא יגיש גם תביעה ייצוגית בשם נהגים אחרים שספגו קנס דומה. כמו כן מבקש התובע עוד 15 אלף דולרים בעוון נזקים עקיפים שנגרמו לו בעקבות המקרה. אם הכול יילך כשורה, תאלץ המדינה לשלם לנהגים החזר כספי בגובה של מיליון דולרים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully