וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם מכרז לתחנת רכבת בנתיבות

ירון אדרי

30.8.2011 / 12:25

רכבת ישראל פרסמה מכרז להקמת תחנה בנתיבות כחלק מפרויקט קו אשקלון-באר שבע. בימים אלה מוקמת תחנה בשדרות ובקרוב יפורסם מכרז תחנת אופקים

רכבת ישראל פרסמה מכרז להקמת תחנה בנתיבות. זאת, במסגרת פרויקט קו אשקלון-באר שבע שעלותו 2.1 מיליארד שקלים, שיחבר את ישובי הדרום לתל אביב. הפרויקט כולל הקמת טרמינל נוסעים חדיש, רציפים באורך של 300 מטר, מעברים תת קרקעיים ועיליים וכן סלילת תוואי מסילה באורך של 1.4 קילומטר לכיוון נחל בוהו.

שר התחבורה ישראל כץ מציין כי תחנת הרכבת בנתיבות היא חלק מקו הדרומי המוקם בימים אלה. זמן הנסיעה בין אשקלון לבאר שבע יעמוד על 50 דקות בלבד ועם סיום הפרויקט ניתן יהיה להפעיל ארבע רכבות בשעה לכל כיוון (73 רכבות ביממה). בנוסף, בימים אלה מוקמת תחנת הרכבת בשדרות בעלות של כ-45 מיליון שקלים ולדברי כץ בעוד כשלושה חודשים צפוי להתפרסם מכרז נוסף להקמת תחנת רכבת באופקים.

הקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע חודשה לאחר שנים בהן הייתה תקועה. הפרויקט כולל הנחת מסילת ברזל כפולה באורך של כ-60 קילומטרים, הקמת 15 גשרי רכבות, שלושה גשרי כביש, ארבע הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים ו-48 מעברי מים. העבודות צפויות להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2014 והפרויקט בכללותו יושלם ברבעון הרביעי של שנת 2015.

השר כץ הנחה את מנכ"ל רכבת ישראל ירון רביד לבחון אפשרות להפעיל את הרכבת מיד עם השלמת אחת משלוש תחנות הנוסעים בקו הדרומי, זאת עוד בטרם יושלם הקו כולו. "מדובר בקו שישנה את פני המציאות של תושבי הדרום ויאפשר לאלפי נוסעים להגיע מידי יום במהירות ובנוחות מבאר שבע לתל אביב כמו כן הוא ירחיב את אפשרויות התעסוקה של התושבים", כך לדבריו.

במהלך שש השנים הקרובות יושקעו כ-100 מיליארד שקלים בתשתיות תחבורה בישראל, בינהם פריסת מסילות ברזל, סלילת כבישים ועוד.


חדשות וואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully