וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נילס מתחבר לחשמל

פולקסווגן תציג בתערוכת פרנקפורט רכב חד מושבי מונע חשמל במסגרת המאבק לעתיד הנקי. הכירו את נילס בגרסה המוטורית הנטען בתוך שעתיים בלבד

קונצרן פולקסווגן השתעשע ברעיון של רכב חד מושבי אקולוגי כל כך הרבה שנים, עד שנדמה שחלקם עלו לכביש מאחרי גבנו. ההוויה כמובן, הרבה יותר מאכזבת. אחרי תקופות מתעתעות שחבורת המהנדסים התמידו לתכנן רכב מהפכני המיועד לעיר הגדולה - פלוס פטנט המפחית את זלילת הדלק בצורה חדה, עוד לא הגיע היום שהרעיון יזכה לראות אספלט. אולי כעת עם התפתחות התשתית והאקלים השברירי, הקונספטים יקבלו צ'אנס אמיתי להרשים אותנו.

המכונית הזעירה מגרמניה עונה לשם נילס קונספט (Nils), והיא נשלחת למתחם תערוכת פרנקפורט כמעט כמו יחצן טכנולוגי בעל יכולות מורכבות ואפילו מהנות (מי היה מאמין). נילס מצוידת במושב אחד בלבד, ומערכת הנעה חשמלית בשידוך לסוללות מסוג ליתיום-יון לצד תמסורת לה הילוך בודד. המנוע החשמלי שוקל כ-19 קילוגרמים והספקו נאמד ב-34 כ"ס ו-14 קג"מ.

ממדיה הקטנים של המכונית (אורך שלושה מטרים) רומזים על היקף משקלה הצנום – 460 ק"ג. לדברי פולקסווגן, נילס מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ומהירותה המרבית היא כ-130 קמ"ש. בהחלט תמורה הולמת לחממה הערפילית שבה אנו חיים. הסוללות עצמן תספקנה טווח של 65 קילומטרים מרביים וניתן להטעינן, שימו לב, בתוך שעתיים בלבד משקע ביתי.

בפולקסווגן גם מתגאים ביכולת כביש תחרותית כמו של מכונית קארטינג. נשמע יומרני? לא בטוח בכלל. זאת משום שהמרכב הקטנצ'יק בנוי ממש כמו מכונית פורמולה 1. המושב ממורכז, הגלגלים נפרדים והמנוע החשמלי מותקן מאחרי הנהג. מצד שני, כמה אנשים באמת יעזו למחוץ את האוטו הזה לקירות עם בטריות שכוחן אוזל תוך זמן קצר?

מכל מקום, בפולקסווגן לא מכוונים את נילס לכבישים בזמן הקרוב. מנכ"ל החברה, מרטין ווינטרקון, משקיע את מרב המשאבים בבניית צי מכוניות חשמליות לסדרת הגולף, ג'טה וכמובן אפ! שהצטרפה לאחרונה לחטיבת הפרטיות של פולקסווגן. החשמליות הקטנות אמורות מצידן להשתלב בפרויקטים נרחבים יותר לערים. לפי נתונים שפורסמו בלשכה המרכזית לסטטיסטקיה בברלין, כמעט 74 אחוזים מכלל הנהגים המתגוררים בין ברלין למינכן נוסעים למרחק קצר מ-25 קילומטרים לעבודה, כך שעבורם היא יכולה לתת פתרון חלופי וזול למנועי בעירה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully