וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר היברידית תיתן לפורשה בראש?

יגואר מציגה מכונית אב טיפוס דו מושבית מצוידת במנוע היברידי שמפיק 380 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. הגרמנים מודאגים מההודים?

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

יגואר CX-16 היא המכונית היחידה של יגואר, בשלב זה, שנולדה חלקית מתוך מכונית הסילון שהוצגה אשתקד ועוררה תדהמה. המכונית אינה מצוידת כמובן באותה מערכת הנעה מתוחכמת, אבל במותג הבריטי/הודי מדגישים שכדי למנף את הדור הבא של דגמי ה-XK היוקרתיים, זה הזמן לחשוף את שפת העיצוב הבאה, וכן את הטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום ההנעה.

בחזיתה של יגואר CX-16 מותקן מנוע בנזין היברידי מוגדש-על. לזה נפח של 3.0 ל' שישה צילינדרים בעל תפוקה מרבית של 380 כ"ס ו-45.9 קג"מ. הטכנולוגיה המוצגת בדגם הרעיוני, מאפשרת שימוש בכוח חשמלי (גנרטור) שמוזן מסוללות קומפקטיות הנטענות על ידי מנגנון אגירת אנרגיה (KERS) ומוצבות מאחרי המושבים. השידוך הוא לתיבת הילוכים של ZF לה שמונה יחסי העברה, אך זו אינה תיבה שגרתית אלא מעודכנת במערכת תפעול מיוחדת מגלגל ההגה, המדמה פעולת מנגנון צבירת אנרגיה כמו בפורמולה 1.

הביצועים הלא רשמיים טוענים ל-100 קמ"ש אחרי 4.4 שניות, ומהירות מרבית של 300 קמ"ש. CX-16 מסוגלת לנצל את המנוע החשמלי גם למטרות של חסכון במשאבים ואוויר נקי ממזהמים. פליטת המערכת ההיברידית, בכללותה, עומדת רק על 165 גק"מ, כאשר המנוע החשמלי מספק תפוקה מקסימלית לפי דרישה של 95 כ"ס ו-24.2 קג"מ. בתחומי העיר אפשר להתנייד איתה במהירות חשמלית של 90 קמ"ש מרביים, כך שלקפוץ מהבית למכולת ביגואר הוא עניין מפתה במיוחד.

תרכובת השלדה היא אלומיניום כפי שמקובל בשנים האחרונות. היא מעניקה לה חלוקת משקל מאוזנת על שני הסרנים, והיא תבסס את הדור הבא של ה-XK. לדברי החברה, זו היגואר הקטנה ביותר שאי פעם יוצרה מאז 1954 אז עלתה לבכורה ה-XK120: אורכה כ-4.4 מ', הרוחב 2.1 מ' בקירוב, גובהה 1.27 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 2.62 מ'.

אם לא היינו יודעים שיגואר מתכננת מתחרה לפורשה 911 החשיבות לממדיה היו שוליים, אבל הקרבה ביניהן רומזת על דו-קרב לוהט שיגיע לכבישים במהלך 2012. המחיר להערכת כלי התקשורת בבריטניה יעמוד על יותר מ-50 אלף פאונד, שהם כ-300 אלף שקל לפני מסים. אז מי יותר שווה, היא או פורשה הקלאסית?

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully