וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו נפרדת לתמיד מה-159

אלפא רומיאו מפסיקה את ייצור מכונית הסלון 159 אחרי שש שנים ומסתכלת קדימה אל ג'וליה החדשה שתירש את מקומה. איך פיאט פנדה קשורה לזה?

מהיום שאלפא רומיאו בחרה להחליף את ה-159 בג'וליה המודרנית, זמנה של האיטלקיה היפהפיה הלך ואזל. הכתובת הייתה על הקיר, וכעת אם כן, היא מגיעה לסוף דרכה אחרי פרק זמן לא ארוך במיוחד. ה-159 ששירתה את המותג האיטלקי יותר משש שנים, עמדה כזכור בחוד החנית ונאבקה על מקומה מול שמנת תוצרת גרמניה (וגם הוכיחה שעם הנעה קדמית אפשר לחולל קסמים). היא עומדת להיחתך מהסגל בשבועות הקרובים, כאשר שני המרכבים, סטיישן וסדאן, נגנזים בהדרגה.

הסיבה בגינה הודחה 159 מוקדם מהלו"ז של אלפא רומיאו, נובעת מהחלטות תפוקה של בעלת הבית פיאט. חידוש הפנדה שמוצגת כעת בדורה השלישי אילץ את הקונצרן האיטלקי לספח מתקן ייצור נוסף כדי לעמוד במכסת ההזמנות, ומאחר וה-159 ממילא נמצאת בשלהי חייה הוחלט לנצל את קווי הייצור שלה לטובת הפנדה החדשה. לפי דיווחים בבריטניה, נותרו מעט מאוד דגמים שניתן להזמינם.

ה-159 נכנסה לנעליים גדולות מאוד כאשר ירשה את מקומה של ה-156. האחרונה נחשבת (עד לימינו) למבריקה מבין מכוניות משפחת אלפא רומיאו של שנות ה-2000 בזכות תכונות ניהוג יוצאות דופן כמיטב המסורת, ומובן מאליו שכל מילה על העיצוב מיותרת. בהשוואה ל-159 היא הייתה הצלחה כלכלית אדירה, אך אלפא רומיאו כשלה לשחזר את הצלחתה בגלל בעיות מחיר ומיצוב.

טרם ברור מתי נראה את ג'וליה החדשה על הכביש. השקתה נדחתה מספר פעמים, וכעת כבר רומזים על שנת 2013 כיעד סופי. מה יהיה בינתיים? אנשי אלפא רומיאו מסתמכים בעיקר על מיטו וג'ולייטה כמכניסות רווחים עיקריות, ומקווים שהשקת המותג בארה"ב לאחר הפסקה ממושכת של 15 שנים תניב הכנסה נוספת.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully